Mercedes-Benz C-klasse Estate 2010: Foutcode 0629

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 651913, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 88

Afgelopen weekend even met een aanhanger gereden. Na het afkoppelen van de aanhanger start de auto even lastig maar na 3 keer loopt de motor maar loopt hij in een soort noodloop totaal geen power. Geen motormangement lampje geen foutmelding in de auto zelf. Paar minuten later valt de auto compleet stil en krijg ik hem niet meer gestart. Volgende dag start hij maar na een paar seconde slaat hij af.
Na uitlezen komt foutcode 0629 naar boven. Internet geeft verschillende mogelijke oorzaken bij die code brandstofpompcontrole circuit kortsluiting aan de plus.
Sluiting in de canbus of slecht contacten
Heeft er iemand tips of suggesties waar ik zou moeten/kunnen beginnen.

JanV1489

Geplaatst door JanV1489 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

JanV1489 (0), 1 jaar geleden

Inmiddels een stap verder gekomen, brandstofpomp lijkt te werken. Brandstoffilter vervangen en vult zich met diesel. Volgende stap zal worden het controleren of de diesel ook de injectoren bereikt. Als dat het geval is vrees ik dat de injectoren de oorzaak zijn. Vreemde is wel dat ik de auto niet gestart krijg.

vw cabrio (0) PRO, 1 jaar geleden

beste,

denk eerder hoge druk pomp defect .

JanV1489 (0), 1 jaar geleden

Dat zou ook nog kunnen, is dat zelf ook te testen?

    met het juiste materiaal kunt ge dat testen , of ergens binnen doen waar ze dat kunnen testen - vw cabrio (0) PRO, 1 jaar geleden

JanV1489 (0), 1 jaar geleden

Injectoren zijn gestrest en bij 2 stuks te veel op de retour. Nu heb ik deze 2 vervangen, aangemeld en de hogedruk leiding ontlucht maar hij slaat nog niet aan. Wat zou ik nog kunnen proberen?

Siem Bijman (140) PRO, 1 jaar geleden

Heb je de retourtest nog weer herhaald na het vervangen van die 2? Kan best dat die andere 2 ook niet goed zijn.
En misschien toch ook weer uitlezen want een fout op de bedrading (kortsluiting zoals je zei) heeft niets met de retour te maken.en zou in de bedrading kunnen zitten. denk er ook aan om eerst de zekeringen (ALLEMAAL!) te checken).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.