Auto gaat soms in noodloop, maar meestal enkel als de auto op temperatuur is.
Foutcode: eerst te weinig turbodruk, volgende keer teveel turbodruk
Druk op turboslangen zijn nagemeten, turbosensor getest, EGR enz ok, luchtmassameter ok,
katalysatoren gespoeld en ok, ...
Blijkbaar kan ik de noodloop wel voorkomen door met tiptronic te schakelen.
Eens ik terug op automaat zet...noodloop.
In het interieur zou er een gesis zijn, zou van airco komen (vermeld het maar...wie weet heeft het er iets mee te maken)
Willen nu toch eens Katalysator afkoppelen/nakijken...maar men vermoed dat het de turbo is (regelklep zou electronisch geregeld zijn bij dit model...dus vervangen).
Maar ook hier geen garantie dat het probleem hiermee opgelost is...en toch te verwachten vrij zware kost voor wagen van 9 jaar oud.
Iemand nog ideëen of een goede raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat bent u snel --na 2j en 9 maanden met u feedback- oplossing verstuurd te verwachten in 2015 maart
gr
Excuseer...vorig probleem was al eerder opgelost...en vergeten te vermelden...en ondertussen kon ik nieuw probleem niet vermelden zonder oude te "sluiten".Nu echter serieus probleem. Twijfel erover om wagen te verkopen, aangezien men me niet kan garanderen dat met het vervangen van de turbo het probleem opgelost is. Dit kost me wel +/- 1200eur.
Blijkbaar kan ik noodloop wel vermijden door met tiptronic te schakelen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar