auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz M-Klasse: Gebroken veer links achter

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 CDI

Bij de APK is gebleken dat de linker achter veer van mijn M uit 2001 is gebroken. Klopt het dat voor de vervanging hiervan speciaal gereedschap nodig is en dat dit voor een gewone sleutelaar dus eigenlijk niet te doen is? Als ik het zo zie is het verwijderen van de veerpoot op zich niet zo lastig.

Geplaatst door

roaldhamer (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wij hebben de veer van de ML zelf vervangen, maar dat was een complete set (veer met een schokbreker er al in).. Ik weet niet of jij alleen de veer vervangt, anders moet je zo'n spannner hebben. Maar als je een set vervangt kan je dat best zelf, daar heb je geen speciaal gereedschap voor nodig.

mvb1981 0

14 jaar

Veren zijn inderdaad niet los te bestellen, de complete poot moet vervangen worden en daar is inderdaad geen speciaal gereedschap voor nodig. Ik zou wel direkt beide poten vervangen.

ToniMB 0
badge

14 jaar

Het klopt dat de veren in principe niet los zijn te bestellen ben ik inmiddels achtergekomen. Toch is het gelukt. In Duitsland zit een bedrijfje dat Lesjoforce veren levert en ook voor de ML kunnen deze los worden besteld.

Ik heb begrepen dat de veerpoot zonder speciaal gereedschap losgehaald kan worden. Heb vandaag even gekeken maar krijg 'm er niet zomaar uit. Aan de onderkant zit de schokbreker gewoon met een centrale moer vast maar hoe is de bevestiging aan de bovenkant?

Geen speciaal gereedschap......betekent dit dat de veerpoot zonder veerspanners verwijderd kan worden???? Op zich heb ik wel veerspanners dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

roaldhamer 0

14 jaar

De complete veerpoot kan zonder spanners gedemonteerd worden, voor het vervangen van de veer ga je natuurlijk wel een spanner nodig hebben. Als je de pvc kuip in de wielkast eruit haalt zie je de bevestiging van de bovenkant van de veerpoot, gewoon een paar moertjes maar kun je wel lastig bij. Geen trucjes verder gewoon een klein rateltje en wat uithoudingsvermogen. ;)

ToniMB 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.