close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz S-Klasse: Geen druk op de rempedaal

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: S320

Hi, ik heb hier een S320 W220 van 1999. De remmen werkten heel goed toen ik reed, en plots kon ik de rempedaal helemaal induwen, kon niet meer remmen..Wat kan hier de oorzaak van zijn? De ABS-pomp heb ik er al afgehaald, maar geloof niet dat daar iets mis mee is. De remvloeistof heb ik ook vervangen..Nu heb ik de hoofdrem-pomp eraf gehaald, dat is dat onderdeel waar de remvloeistof-reservoir erop wordt gemonteerd, vlak achter de remkracht-verdeler..Kan die hoofdrem-pomp kapot zijn..Maar dat lijkt me ook iets mechanish, ik denk dat daar niet veel mee kan gebeuren. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Geplaatst door

Balbor (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je nu me je auto gaat rijden en remt, remt hij dan wel goed
het kan namelijk zijn dat de remblokken te heet zijn geworden
hierdoor zakt de vrijwingscoefficient van de blokken
dit wil zeggen dat de wagen niet 100% remvermogen heeft
als dit op de voorremmen gebeurt kun je bijna niet meer remmen

toevallig laatst ook met mijn auto gehad
na een rustigere rit waren ze genoeg afgekoeld om gewoon te kunnen remmen.
als dit zo is dan zal ik overwegen nieuwe remblokken te monteren
liefst van mercedes zelf dit ivm bewezen uit test dat het de beste zijn
met aftermarket remblokken is vaak dat het wel werkt maar net iets meer remstof geeft of snel op zijn of snel warm worden
of zelfs dat remstof minder wordt en beter wrijvingcoefficient heeft wanneer hij warm is (laatst wordt wel raceremblokken genoemt)

deze week toch banden voorbalanceren en kijken hoe de remblokken voor ervoor staan

rempomp defekt komt wels eens meer voor , eens demonteren en zien naar de rubbers best-- geen reparatieset plaatsen geef geen goed eindresultaat
pomp vervangen, met drukketeltje ontluchten best

nicwil 0
badge

14 jaar

[quote=nicwil]rempomp defekt komt wels eens meer voor , eens demonteren en zien naar de rubbers best-- geen reparatieset plaatsen geef geen goed eindresultaat
pomp vervangen, met drukketeltje ontluchten best[/quote]
Hi, ik heb enkele dagen geleden een nieuwe rempomp gemonteerd, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ik kan niet ontluchten!!

Balbor 0
badge

14 jaar

Na de plaatsing van de nieuwe rempomp, heb ik nog eens geprobeerd om te ontluchten met ontluchtingsketeltje..Maar nog altijd geen resultaat!!

Balbor 0
badge

14 jaar

Ik ga morgen een nieuwe ABS-pomp insteken en zien wat dat geeft..Een garagist heeft me verteld dat er remcontacten defect kunnen zijn, er zou een remcontact op de ABS-pomp zelf zitten, eentje IN de ABS-pomp en eentje onder de rempedaal, weet iemand ofdat dat wel waar kan zijn?

Balbor 0
badge

14 jaar

ik heb een nieuwe ABS-pomp ingestoken en alles ontlucht met een elektronische ontluchtingstoestel, en alles werkt terug normaal...Opgelost!

Balbor 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.