close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 108 CDI: Geen rail druk tijdens starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 108cdi, Motorinhoud (cc): 2200

Hallo allemaal,

We hebben hier een Vito die niet aan wil slaan. Klant was zelf eerst aan het rommelen geweest met de verstuivers en nieuwe brandstof filter kreeg hem vervolgens niet meer aan de gang. Het duurde erg lang met het ontluchten van de filter, hoop schuim en lucht bellen. Tijdens starten liep de rail druk erg langzaam op. Kabel van de druk sensor los gemaakt en in de 2e versnelling aan een sleepkabel gestart gekregen. Liep ogv. 2min en sloeg uit. Nu blijft de raildruk op 5bar staan tijdens starten. Nergens een diesel lekkage te zien. Echter als je de leidingen van de rail (pomp - rail, rail - verstuiver) begint los te schroeven merk je dat er toch behoorlijk veel druk op staat.
Uitlezen geeft geen fout code aan.
Vito heeft 200k km gelopen

Graag jullie advies!

Geplaatst door

KiwiMechanic46 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt als een pomp die droog gedraaid is en niet voldoende druk meer kan opbouwen.
Ik weet niet of dit ook nog schadelijk is geweest voor de verstuivers, maar naar mijn idee mag een pomp niet te lang zonder diesel draaien.
Er schijnen revisie setjes in de handel te zijn voor de hoge druk pompen en het verwisselen van alle ringen en pakkingen schijnt voor de handige sleutelaar niet een hele klus te zijn.
Hoor graag de bevindingen.

Pieterb1 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.