Hallo Heren,
Ik heb alleen maar ergernis bij dit probleem al 2/3 Maanden, in de eerste instantie hield de auto bij kickdown eventjes in en dan weer vol vermogen en aantal weken later is het motor management lampje gaan branden en heeft de auto opeens geen vermogen. Bij statonair draaien als je vol gas geeft hoor je een sissend geluid.. nadat ik het advies heb gekregen om de roetfilter en EGR te checken wat ook is gebeurd (egr weggeschreven en roetfilter schoongemaakt) is het motor lampje uit gegaan en ook alle foutcodes weg, en auto heeft bij vlagen wel weer vermogen maar komt er een enorme piep bij het gas geven.
Vervangen;
- Luchtmassameter
- turbo druksensor
- roetfilter gereinigd
- Luchtfilter
- Dieselfilter
- EGR weggeschreven
- Turbo Activator GETEST
Weet iemand raad? Ik ben ten einde…
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat waren de foutcodes?
In de eerste instantie gaf die aan p0299 na de egr te hebben gereinigd gaf die met dezelfde problemen p04002 aan. Na de roetfilter te hebben weggeschreven en roetfilter te hebben schoongemaakt zijn alle fouten nu weg.
2 jaar
Egr te hebben weggeschreven en roetfilter te hebben gereinigd.. excuus
2 jaar
Bij gas geven sissend geluid duidt op lekkage, geen lekkage turbo slang of intercooler ,een
rooktest geeft uitkomst bij deze storingen.
Uitprogrammeren kan wel maar dan moet je deze ook afsluiten,op het inlaatkanaal anders is het zinloos
Er is via de slang van de intercooler rook ingespoten bleek nergens te lekken.. wat stel je voor om te checken met het rook apparaat ?
2 jaar
Is het inlaattraject ook gecontroleerd tot de kleppen --> Carbonbuild up...?
Rooktest: Als je een sissende geluid hoort dan zal er toch ergens een lek zitten...en met rook kun je het lek zien. (Ook gezien het overdruk melding was)
Ik heb hier een vito staan met een zelfde probleem. Motor een 2.2 diesel 651.950. En deze had een gescheurd inlaatspruitstuk. Weliswaar een andere motorcode maar vergelijkbaar probleem. Als uw model ook het brandstoffilter bovenop het inlaatspruitstuk heeft staan dan deze eens demonteren en kijken of er zich roet aanslag aan de onderzijde bevind. Als dit zo is dan is waarschijnlijk een scheur aanwezig in het afwater gaatje onder het filter. Waardoor deze druk verliest en een suizend geluid maakt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz CLA-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar