Als mijn Mercedes SLK 230 automaat na ongeveer 10 km rijden goed warm is, valt het maximale toerental terug naar ongeveer 2500 rpm en rijd deze niet meer harder dan ongeveer 110 km/h. De kickdown werkt niet meer en de motor loopt onregelmatig. Wat kan dit zijn?
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan zal er storing in zitten.
je zult deze moeten laten uitlezen en evetueel met de testkast rijdend de waarde uitlezen om er achter tekomen wat de oorzaak is.
groetjes jan.
Hallo, het probleem met mijn SLK230 is opgelost. Heeft 2 dagen bij MB dealer XXXXXX gestaan.
Uitlezen gaf aan dat de lucht-massameter defect was, daarnaast was het gasklephuis sterk vervuild. Na testen
was euvel niet opgelost. Blijkt een kapotte slang onder het spruitstuk de boosdoener te zijn geweest. Er zitten daar 2 slangen, beide zijn vervangen. Luchtmassa-meter is goed schoon gemaakt en de MB loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor de hulp
14 jaar
Oplossing is dus: Slangen onder spruitstuk vervangen, Gasklephuis en Luchtmassameter reinigen. (de kapotte slang zorgt voor vervuiling).
Daniel
14 jaar
ja die vervuiling zorgt voor veel problemen.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar