Beste medeknutselaars,
Sinds 2 dagen ben ik de trotse bezitter van een bordeax rode beauty van een c180. Alleen `s ochtends wil deze wel starten maar slaat direct weer af. Dus direct bij het starten even gasgeven en dan houdt ie het wel vol. Gas blijft af en toe hangen, en er komt gesis uit het dashboard als ik een constante snelheid/toerental aanhou. Bij acceleren is het gesis weg, tevens werkt de koplamp hoogteregeling ook nie. Kan dit alles met vacuum te maken hebben?
Bij Voorbaat dank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In het dashbord zit de knop voor de hoogteregeling van de koplampen.
waarschijnlijk is deze "schakelaar" lek of een vacuumslangetje kapot.
Tevens wordt de recirculatieklep van de kachel vacuum bediend en kan ook lek of los zijn.
Beide oorzaken hebben invloed op het lopen van de motror (vacuum)
Even zoeken dus...
he bedankt voor de reactie, die recirculatieklep waar kan ik die vinden?
14 jaar
Probeer eerst uit te vinden WAAR het sist...verwijder de afdekplaten, links en rechts, onder het dashboard;
ga op het geluid af en bepaal of het de schakelaar is of de klep.
de klep zit op de kachel unit, de slangetjes lopen aan de rechterkant achter het voetenruimte zijpaneel.
Voorzichtig met weghalen van het zijpaneeltje, je moet een deel van het deurrubber loshalen en het paneel zit met 1 schroef en 1 klip (onder het deurrubber) vast.
Succes.
de hoogte regeling van de koplampen is 9 van de 10 keer de aansluiting op de koplamp, daar zit een klein koppelstukje dat breekt.
het gesis uit het dashboard kan daar heel goed mee te maken hebben.
wat ook nog zou kunnen als de auto airco heeft dat het koude middel niveau te laag wordt, een mercedes gaat dan namelijk sissen.
maar nogmaals dat is alleen als de auto airco heeft.
marc
14 jaar
Heren bedankt voor uw reactie, inderdaad na 3 sloperijen afgelopen te hebben en zo`n 12 schakelaars geprobeerd te hebben die bleven sissen, bleek inderdaad het koppelstukje achter de koplamp afgebroken te zijn. Dus vandaag weer de sloop op. Hopende dat dat de oplossing is.
14 jaar
Hallo,
Heb nu inmiddels mijn koppelstukje binnen, maar geen flauw idee hoe ik de kapotte van de koplamp kan verwijderen.
Iemand nog nuttige tips, heb geen zin namelijk om de hele koplamp eruit te halen namelijk.
Bij voorbaat dank
14 jaar
ik zou de koplamp er uit halen, is niet heel erg moeilijk.
marc
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar