Heren, dames,
Na het vervangen van de koppakking bij deze mercedes heb ik het volgende probleem: de 1e keer starten, motor slaat gelijk aan en loopt redelijk stationair echter komt er uit de buurt van de distributie een gierend (zagend) geluid. Motor uit en kettingspanner gedemonteerd/ schoongemaakt. 2e keer starten; na zeer lang starten slaat de motor aan en loopt weer redelijk mooi stationair, echter het geluid is er nog wel. Met een schroevendraaier op het kleppendeksel geluisterd en het lijkt echt uit de distributie te komen. Motor staat op tijd en ik heb de ketting nog op kunnen tillen om de geleider in de bovenste distributiekap eronder te drukken, dus echt super strak staat deze ook niet)
Iemand enig idee wat dit geluid kan veroorzaken (ik weet dat geluid moeilijk is op afstand, maar mischien heeft iemand een tip).
Groeten Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoet kettingspanner in montagestand gezet vooralleer te monteren ???
Bedankt voor de reactie,
Ik ben niet erg bekend met dit type spanner ( grote bout losdraaien, dan spanner eruit trekken, de spanner is bij deze niet meer als een soort zuigerstangetje met een ronde veer in een groef erop. deze wordt naar buiten gedrukt door een veer. In deze veer zit een plastic rond pennetje met twee aangeschuinde kanten.) Kunt U mij mischien zeggen hoe ik deze in montagestand zet.
Ik weet trouwens niet alsof een Vito 110/112 D dezelfde spanner heeft, maar bij deze motoren heb ik nooit problemen gehad. Ik draai dan alleen de grote bout een paar slagen los zodat ik de Ketting kan leggen en dan draai ik hem weer terug vast.
Groeten erik
vito is gans anders en is ook met ketting
dus--afsluitdop-veer-spanner met zuiger in
opgelet - het jankend geluid is ketting te strak -eerst repareren en zeker niet op toeren brengen of gaan rijden -de motorschade is groot bij het gevolg van ketting breuk --nokkenas -kleppen krom--+/- 2D +werk
Mercedes kettingspanner kan altijd opnieuw gebruikt worden.Bij dieselmotoren (hydraulische spanner) gewoon terug plaatsen, bij benzine altijd demonteren en binnenwerk terug insteken langs de 6-kant bout.
Mvg
14 jaar
Allemaal zeer veel dank voor de reacties, het is gelukt!
Inderdaad het binnenwerk van de spanner er vanaf de buitenkant terug insteken tot aan de eerste "ribbel" in het huis.
Groeten Erik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar