Mercedes-Benz vito 110D: Handen in het haar!

Bouwjaar: 1998

Hoi, ik heb sinds kort een vito 110D '98 185dkm automaat.
Tot mijn verbazing heeft hij maar een topsnelheid van (met heel veel pijn en moeite) 145km/h (berg af wind mee).
Daar stond ik toch wel van te kijken.
Verder moet ik blij zijn als ik een verbruik van 1:7-8 haal.

Is dit normaal?

Sommige mensen suggereren dat turbo kapot is, maar hoe kan ik daar zeker achter komen?

Verder rookt hij helemaal niet, motor schut wel heel erg stationair (stuurwiel begint mee te rammelen)

Als ik "stevig" optrek komt er wel ff een raar geluidje tevoorschijn.

Verder iemand nog tips voor een niet werkende cruisecontrol?
Doet helemaal nix.

Soms sta ik bij het stoplicht langs een vito die ook zo'n rammelend geluid maakt, daar heb ik ook last van.
Is dat een bekend fenomeen?
Zit ergens bij de radiator, als ik er tegen duw wordt het minder.

Help help, wie kan mij voorzien van wat meer info en een werkplaatshandboek??????


Al vast hartelijk dank

rickvandeven

Geplaatst door rickvandeven (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

pittzz9134 (0), 20 jaar geleden

Mischien ligt je koppakking er uit aan de voorkant van de motor naar het oliekanaal van de cilinderkop en pompt ie zo de klepstoters op wat het rammelende geluid veroorzaakt en ervoor zorgt dat er een klep half open blijft staan en het ding half op 3 cilinders loopt.
Probleem No.1 bij een Vito 110 motor

rickvandeven (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor de reacties,

Heb vandaag het stationair toerental wat opgevoerd, het stelwieltje was helemaal teruggelopen.
Stationair loopt hij nu stukke beter.

Wel heb ik weer een ander probleem erbij gekregen.....
De kachelventilator gaat na zo'n 5 min gebruik zoemen en uiteindelijk loopt hij dan bijna niet meer.
Heb ik vandaag de interieurfilter vervangen waardoor de capaciteit enorm toegenomen is (bah bah wat was die vuil) maar het toerental neemt nog steeds af.
Als ik dan de knop een keer indruk en weer uitdruk (recirculatie) dan begint hij soms (niet altijd) weer te draaien.
Als hij een paar minuten uit staat doet de ventilator het weer.

Misschien iemand raad?

rob9974 (0) PRO, 20 jaar geleden

zitten de slangen intercooler er nog goed op want deze zit naast radiator en de slang op het inlaatspruitstuk wil ook nog wel eens los gaan oftewel loop alle slange inlaatlucht gedeelte naar en kijk of de vacuum slang op de drukdoos van de turbo nog goed is

rickvandeven (0), 20 jaar geleden

Zal ik eens controleren

rickvandeven (0), 20 jaar geleden

Bedankt Hans voor de link naar het werkplaatshandboek

rickvandeven (0), 20 jaar geleden

a.s. do maar eens naar de mb dealer, auto laten uitlezen want de problemen stapelen zich op.

Nu begint de automaat door te slippen, raar te schakelen.

Sjonge jonge

rickvandeven (0), 20 jaar geleden

Weinig storingen tot mijn verbazing.

Kachelmotor heb ik inmiddels vervangen, dat is opgelost.
Meteen nieuwe luchtfilter geplaatst, verbruik is iets beter geworden maar nog niet om over naar huis te schrijven (1:9)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.