Deze motor loopt behoorlijk warm tijdens het rijden, de viscokoppeling en thermostaat zijn al vervangen. De thermostaat is er ook volledig uitgeweest en dan loopt hij nog warm bij hoge
snelheid (boven de 120 km/u).
Zou het kunnen dat het schoepje van de waterpomp dol draait of los op het asje zit dat hij niet
goed circuleert en daardoor warm loopt.
Wie heeft voor mij een antwoord.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
radiator word ter hoogte van de visco niet warm,dus slaat niet aan,nw.radiator plaatsen,zit waarschijnlijk verstopt
radiator word ter hoogte van de visco niet warm,dus slaat niet aan,nw.radiator plaatsen,zit waarschijnlijk verstopt
18 jaar
Zoals mc laren al zegt voel even of je radiateur wel heet wordt in het midden deze verstoppen vrij snel
[quote=hopmans]Deze motor loopt behoorlijk warm tijdens het rijden, de viscokoppeling en thermostaat zijn al vervangen. De thermostaat is er ook volledig uitgeweest en dan loopt hij nog warm bij hoge
snelheid (boven de 120 km/u).
Zou het kunnen dat het schoepje van de waterpomp dol draait of los op het asje zit dat hij niet
goed circuleert en daardoor warm loopt.
Wie heeft voor mij een antwoord.
Alvast bedankt.[/quote]
Van de week is mijn thermostaat vervangen en gisteren de viscokoppeling en de temp bedraagt itt tot eerder 120 graden nu om en nabij de 100 en dat blijkt normaal zeggen mijn vrienden taxichauffeurs hier.
Mijn vraag is of dat klopt.
Het streepje tussen de 80 en 120 geeft toch 100 aan?
Anderen zeggen weer dat een temperatuur tussen de 85 en 95 het beste is.
Hoe zit het nou?
E 300 diesel 1995 automaat.
18 jaar
Vervang de radiator maar deze zit hoogstwaarschijnlijk verstopt in het midden.
Sorry Mr.Hopmans maar ik denk dat we hetzelfde probleem hebben.
Wat geeft jouw instructieboekje aan over de temperatuur?
Kijk eens op blz.97 en laat het even weten.
[quote=paulmichiel]Vervang de radiator maar deze zit hoogstwaarschijnlijk verstopt in het midden.[/quote]
Heb je het tegen mij of Mr.Hopmans PAul?
Bij mij (Ron) is er aan de buitenkant niets te zien van een verstopping.
Je bedoelt aan de binnenkant zeker?
wat kost een radiator (bij MB) Paul?
Vanmiddag tijdens rijden met taxi weer 120 graden.
In Mercedes instructieboekje staat dat de koelvloeistof pas bij 130 (!!!) graden kookt en dat bij hoge temperaturen en in de bergen de temperatuur tegen de 130 graden mag zijn of zelfs de rode markering mag benaderen.Wist jij dat die grens zo hoog lag???
Ik weet niet of jij dat boekje hebt van e 300 diesel uit 1995 maar het staat op blz.97
Zou het komen omdat het een 6 cilinder is dat ie zo hoog mag staan Paul of heeft dat er niets mee te maken hoeveel cilinders het zijn onder de motorkap.
Nogmaals Dank en benieuwd naar je wijze antwoorden.
gr.Ron
18 jaar
Het aantal cilinders verandert niets aan het kookpunt van de koelvloeistof. De samenstelling van de koelvloeistof en de druk van het koelsysteem (radiatordop) bepalen het kookpunt. Maar zo hoog lijkt me sterk. Sjaak
Nogmaals voor beide heren met hetzelfde probleem, meestal is je radiator inwendig verstopt waardaar de koelcapaciteit/doorstroming minder is en je temparatuur te hoog oploopt, handmatig te voelen, de radiator is koel in het midden terwyl hij buitenom overal warm is, gewoon vervangen dan, via de automaterialengroothandel vele malen goedkoper dan origineel MB
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar