auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C220 Diesel: HELP: Af en toe oplichten van controlelampje genaamd EPC !!!

Bouwjaar: 1997

Hola,

Ik heb nu pas 3 maanden een C220 diesel sedan uitvoering van eind 97 (dus het nieuwere type), dit is GEEN CDI.

Nou heb ik afgelopen weekend kennelijk een mankement opgelopen.
Tijdens het rijden gaat af en toe (dus een of twee keer per rit, meestal bij lage snelheid) het oranje controlelampje genaamd EPC rechtsonder in de hoek op het dashboard branden. De motor gaat dan vervolgens stationair onregelmatig lopen (trillen). Als ik de auto met het contact uitzet (dus sleutel in stand 0) en vervolgens weer start loopt ie weer als normaal en is het lampje uit.

Wie o wie kan mij vertellen wat dit voor probleem zou kunnen zijn (het boekje zegt dat de electronica van het diesel inspuitsysteem is uitgevallen waardoor de motor geen vermogen heeft op dat moment.)

Ik hoor het wel!

groeten,

Kamal

Geplaatst door

AudiS8 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Al vaak op dit forum geweest,zeer grote kans op defecte brandstofpomp en dat is niet zo mooi financieel gezien,kost bij dealer ong 2200 Euro en bij specialist meest zo'n 350 minder[bij ons in elk geval wel..]

arnold690 0
badge

20 jaar

Heb zelfde type auto, ook eind 97, en mij is door verschillende specialisten gewezen op de 'slechte' brandstofpomp. Het schijnt dat dit type pomp niet geweldig is. Mij is geadviseerd om regelmatig Forte diesel conditioner te gebruiken, omdat dit de pomp en rest van inspuitsysteem zou reinigen en smeren. Hierdoor zou levensduur van brandstofpomp kunnen worden verlengd. Overigens heeft mijn 220 D inmiddels 246.000 km gereden en de pomp doet het nog steeds. Lasaulec heeft prijsopgaaf gedaan voor andere pomp: Eur 850,- ex. btw en ex. arbeidsloon.

svengc 0

20 jaar

Aiaiai, klinkt duuuuuuuuuuuuuuuur dus,

Allereerst dank u voor de reacties, ik heb al een afspraak gemaakt om maandag de computer uit te lezen bij Mercedes, kijken of ze een foutmelding vinden.

En effe eeen vraagje aan Sven, waar is die Forte diesel conditioner te verkrijgen? Is da zo'n spul wat je bij een volle tank moet gooien?

Ik hoor het wel!

groeten,

Kamal

AudiS8 0

20 jaar

Forte heb ik gewoon bij mijn universeel garagebedrijf gekocht, misschien ook wel bij automaterialenzaak te koop. Volgens aanwijzing in volle tank gooien, maar ze hebben mijn auto ook op het pure spul laten lopen. Van diverse kanten hoor ik dat het echt goed spul is, maar de tijd zal het leren.

Zou je even kunnen laten weten hoeveel het uitlezen van fouten kost bij Mercedes-Benz dealer? Bij Lasaulec vond ik het nl. aardig prijzig.

svengc 0

20 jaar

Sven,
Bij mercedes weten ze ook wat ze vragen voor het uitlezen van de computer, helaas is de uitlezing dan ook ABSOLUUT geen garantie voor reparatie....
In mijn geval, heb het zelfde probleem als Kamal ...
ze hebben de brandstofpomp vervangen, a € 2207,- INCL btw en arbeidsloon, maar helaas probleem nog steeds aanwezig.
Ook bij mij lucht in het systeem, maar na wat reacties van andere monteurs kwam er uit dat het probleem wel eens kon liggen in de warmte wisselaar, ook wel brandstof voorverwarming/ koeler genoemd....deze is iets goedkoper, ca 60 euro excl monteren...
scheelt een hoop om dit eerst te proberen, toch ??

succes.

Roger

erka 0
badge

20 jaar

Hola allemaal,

Nou Roger, geloof het of nie ik heb er nu zeker sinds 5 of 6 weken geen last meer van gehad (effe afkloppen ;-) ). Ik moet wel erbij zeggen dat mijn vader de auto naar een mercedes-monteur heeft gebracht en die heeft me een onderdeel vervangen (weet zelf nie hoe da ding heet ligt in ieder geval vlak onder brandstofilter en het inlaatspruitstuk). Let op hierna toen ik de auto ging ophalen die dag, bleef continue het epc lampje aangaan. Ik wist nie wat me bezielde, werd gek da ding wou maar nie lopen (was erger dan voorheen). Na een week of 2 deed de auto het nie meer (net een wonder). Moet er wel bij zeggen da ik sinds die tijd alleen een halve tank in gooi (omdat men mij ook eens verteld heeft da het een van de pompjes in de tweedelige tank de boosdoener kan zijn) en ik zal binnekort een volle tank proberen. Wat ik zelf veel hoor en ook denk is da het een of andere elektrische storing moet zijn. Probeer eens de kabels rechtsonder de moterkap bij de computer eens te bewegen of alles wel goed zit. Ik hoop da je er iets mee kunt Roger. Als het probleem weer terug komt dan horen jullie wel weer van mij!

groeten,

Kamal

AudiS8 0

20 jaar

He Kamal,

bij mij is het probleem EINDELIJK opgelost, althans zo schijnt het...tijdens de koude dagen van afgelopen weken had ik dagelijks problemen, dagelijks ging het lampje branden en op de noodloop...
Bij Mercedes..zal de naam maar niet noemen, hebben ze er verder geen zak meer aan gedaan, konden gewoon niks vinden.
een collega van mij, een "beun" die veel aan mercedes klust dacht het wel op te lossen, hij dus rijden en naar een collega beun van hem die ook zo'n geweldige kast heeft wat ze computer noemen, na alle storingen te hebben gereset kwam telkens weer de zelfde storing naar boven...

wat bleek nu, de "potmeter" die bedient wordt door het gaspedaal ( dus in de motorruimte zelf ) bleek "gaar" te zijn,
nadat deze vervangen is loopt het motortje als een spreekwoordelijk naaimachientje...geen problemen meer gehad sinds de inbouw..

Helaas hing hier dan wel weer een flink prijskaartje aan...
bij MB kost dit deel incl btw ergens in de 900 euro
in Belgie is dat dan weer een stuk goedkoper, maar met de beun connecties bij Bosch is de schade beperkt gebleven...dus geen 900 euro.

LANG LEVEN Mercedes Benz garage's...
kloppen je 2200 euro uit de zakken voor een reparatie die niets geholpen heeft, de instpuitpomp was dus waarschijnlijk helemaal niet kapot..

kijken wat ze daarmee gaan doen !

gegroet lotgenoten

erka 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.