Mercedes-Benz Vito: Hoe weet ik dat een verstuiver lek is?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 108CDI

Hallo,

De Vito start wat slecht in de winter, hij slaat na een seconde of 8-10 pas aan. Ik ben met deze klacht naar de dealer gegaan en die zegt dat een verstuiver lek is.

Kan dat? Of hoe zou ik dat zelf kunnen merken/controleren?

De Vito rijdt verder perfect, het enige is dat het wat langer duurt eer hij aanslaat. Bij warm weer of warme motor start hij meteen.

Ik vraag dit omdat een reparatie 571 euro kost en dan wil ik eerst graag weten wat jullie hiervan vinden.

De km stand is 140.000

Alvast bedankt.

Marcello7075

Geplaatst door Marcello7075 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

E.T.Wiersum (0), 16 jaar geleden

Als een verstuiver lek is,krijg je een abnormaal rokende motor.
De koude start zal hierop weinig invloed hebben.
Ik ken deze motor niet en weet dus niet of een voorgloeimogelijkheid aanwezig is.
In zijn algemeenheid wordt slecht starten bij diesels in de winter veroorzaakt door een slechte batterij,een slechte startmotor of een mankement aan de gloeispiralen.
Ook kan de automatisch geregelde GLOETIJD niet inorde zijn.

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Commonrail test set aansluiten op retour injektoren.Starter aktiveren,bij niet op druk komende injektor gaat niveau in slangetje stijgen.Als 1 injektor geen drukopbouw heeft,zal bij comm.rail systeem de motor niet starten.M vr gr Peter

Marcello7075 (0), 16 jaar geleden

Het verhaal over de commonrail test set is mij wat te technisch. Ik kan alleen zeggen dat de motor niet abnormaal rookt. De Vito moet wel voorgloeien, dat klopt. Ik startmotor draait gewoon goed zoals het hoort, het duurt alleen lang (vind ik) alvorens de motor aanslaat. Ik denk zelf dat het niet aan de accu ligt of startmotor omdat hij wel met voldoende vermogen rond draait.

jogr63 (0), 16 jaar geleden

Bij een CDI kan dit wel degelijk een lekke verstuiver zijn deze heeft dan inwendig lekkage waardoor de druk in de common rail wegzakt en je lang moet starten om deze weer op druk te krijgen. Zeker weten is inderdaad testset aansluiten.
Het betoog van Tjeerd heeft grotendeels betrekking op (oudere) niet CDI motoren.

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Yo Marcel,Sorry voor de technische uitleg,maar kan het niet beter uitleggen.Best je auto laten nakijken voor batterij en/of starter er mee ophouden.M vr gr Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.