Hallo kenners,
Regelmatig bij koude lopende motor hoor ik een tikkend geluid uit het blok, dit wordt minder en verdwijnt langzamerhand.
Soms gebeurt het ook als de auto een uurtje stil gestaan heeft, ook dan wordt het langzaam minder.
Het lijkt net of een van de (hydralische)kleppen enorme speling heeft .
Dit is niet altijd het geval, maar gebeurt steeds vaker.
Ook ruik ik in de wagen bij stilstaan een oliedamp lucht. heeft dat hier wat mee te maken?
Grz. Kees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lekkende injecteur , koolaanslag .
Bedankt Frans49, had al zo'n vermoeden had deze bevestiging even nodig.
Inderdaad was de linker injector lek gegaan. Er zat een harde kool/teeraanslag tot aan het deksel(veel te lang door blijven rijden).
Alles gewoon los kunnen krijgen door rustig alles weg te bikken, opzuigen en met een middeltje wat echt de kool(teer) oplost!
"HG ruitjes reiniger voor openhaard" dit is volgens mij de redding geweest dat de M6 bout en injector gewoon los kwamen na 2 dagen inweken. Heb de injector gewoon weer kunnen gebruiken. Dit 'pappen en nathouden' bespaart voor mijn gevoel een ramp scenario wat je vaak leest en op z'n minst een nieuwe injector van 290,- euro.
Alle ander middeltjes zoals remmenreiniger (tip monteur MB-dealer) werken echt niet.
Grz Kees
16 jaar
ook zonder oplos miidel kun je de verstuiver met bout gewoon loskrijgen.
ik liet het altijd een nachtje intrekken met een flinke scheut diesel(goedkoper dan remmenreiniger en andere middeltjes) en dan losbikken met een schroevendraaier..let op dat de verstuiver niet is gescheurd,dat heb ik meerdere keren meegemaakt..je ziet het snel over het hoofd en bouwt de verstuiver weer terug...al snel heb je weer hetzelfde probleem...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar