Graag zou ik willen weten wat de oorzaak is dat mijn mercedes e 220cdi van 2002 type 211 redelijk dikwijls in noodloop overschakeld.
Bij stoppen en terug opnieuw starten is alles terug normaal.De egr klep is algereinigd.Toch komt er geen vermelding op het display.
Heb eens gehoord dat men ergens een gaatje moet open prikken ,maar is dat wel zo? Kan daar soms iemand de juiste goede raad van geven en een juiste beschrijving wat er juist moet gebeuren.Mvg Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
u wil een oorzaak? dan zou ik naar een dealer gaan en deze laten uitlezen.
de oorzaak kan erg veel zijn, verstuivers, pomp, egr, hfm enz enz
marc
Beste leden graag had ik geweten wat het resultaat of nadeel is als men de katalysators er onderuit haalt van een type 211 zonder roet filter?
Mvg Patrick
14 jaar
Nadeel: geen, zolang de auto door de roetmeting komt.
Resultaat of voordeel: de kat kan niet meer kapot of verstoppen.
Lost dat je probleem met de noodloop op? Ik denk het niet.
Heb je de auto al eens laten uitlezen?
laten uitlezen eerst of u bent nog lang aan 't sukkelen
gaat vermoet ik steeds in noodloop bij type 211 als men geen katalysatorsers meer heeft.
Door moderator verplaatst;
Beste marc en leden het probleem met de noodloop van de mercedes is opgelost.
de twee katalysators open geslepen de stenen verwijderd dicht gelast al 225km mee gereden en geen problemen meer.
Maakt zelf niet meer lawaai en rijd zelfs veel vlotter.Schouwing geen probleen monteer kats van andere e klasse maar ga eerst nog een roet test doen met petrol.Dus 1500 euro gespaard dat waren de herstellings kosten in de garage.
Mvg Patrick
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar