he pro's hier een vraag: mijn a-klasse 170cdi houdt in, storingscode p1354 verschil tussen krukas en nokkenas.
signalen op een scoop bekeken en vallen niet weg! tijdens rijden va 2500toeren valt het vermogen weg totaal.
dan zakt het tt 100 toeren en pakt deze weer op. in koude situatie totaal geen probleem. op snelweg terug schakelen zodat ik op 4000 toeren zit, geen vermogen en zakt deze terug tot 2500 toeren. de toerenteller blijft gewoon werken dus geen krukas signaal storing. kan dit iets zijn met de distributie ketting? komt dit vaker voor?
nokkenas signaal en krukas signaal samen geplot op een scoop, niets te zien. noodloop lampje gaat niet branden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan eventueel het slangetje van de map sensor zijn heb al een gehad met een vito daar zit ie beven het luchtfiter succes groet harry h
dank je harry. het terugvallen is alsof je op een paard zit supper schokkerig totaal geen vermogen en dan in een keer totaal vermogen. dan geeft deze toch foutcode map sensor? had jij ook een foutcode? morgen ga ik de distributie controleren kijken of daar iets te zien is.
de map sensor is wel ok dus electronisch geeft hij niks aan bij mij was dat het geval slang pureus of los, distributie lijkt mij raar
maar ja het zijn auto's succes en tot horens
Distributie lijkt mij een zinloze gok. Want wat moet daar de oorzaak van zijn dat hij in eens inhoudt? Alles kan zoals Harry zegt, maar ik denk dat je het in de brandstofvoorziening moet zoeken. Vaccumslang hebben wij ook eens gehad met een Vito, maar dat was een iets oudere en die trok tot 3000 toeren en kwam echt niet verder. Maar ja die lag los en als hij nu eens poreus is, dan heb je de ene keer meer vacuum dan de andere keer.
Verstuivers maar ook de pomp kan een oorzaak zijn
kan het ook een temp, zender zijn om dat ie het koud goed doet
Vandaag de verstuivers gedemonteerd, nokkenas en krukas sensor. 1 verstuiver maakt al een lange tijd nagelend geluid (cyl 1) bij merc langs gegaan met sensoren in info ingewonnen. deze verklaarde dat het totaal wegvallen van motor en daarna vol opkomen geen nokkenas sensor kan zijn, omdat deze ook met losgenomen sensor nog werkt. deze sensoren heb ik ook langdurig bekeken op de scoop. en dus overtuigd dat deze goed zijn. nog even voor de duidelijkheid de motor houd niet een beetje in maar geeft gedurende een halve seconde totaal geen brandstof daarna een halve seconde vol vermogen enz dus het is niet een beetje vermogens verlies! mijn conclusie: verstuiver bij 2500 toeren teveel lek retour en de motor stopt inspuiting. vervolgens geen lekretour en weer vol inspuiten. krijg morgen een nieuwe verstuiver van bosch en deze ga ik vervolgens monteren. maar vraag blijft, waarom wordt de foutcode van wegvallen gallerij druk dan niet opgeslagen? kan een verstuiver koud weinig lek retour geven en warm meer zodat deze pas bij warme motor overdadig is en daar de ecu op reageerd. overigens kom ik tot de ontdekking dat een distributie probleem bij deze motoren volgens velen nog niet is voorgekomen dus ben ik daarmee gestopt met controleren! maar waarom dan een p1354? mocht het probleem blijven, ga ik vervolgens de brandstof voorziening nalopen. en kijken of hij tijdens uitvallen van de motor nog wel de injectoren aanstuurd. hou mijn verhaal online zodat een ieder hier iets van kan leren! oh ja, kreeg ook nog de tip om rond het luchtinlaat systeem te controleren of er niets iets voor het inlaatrooster is gaan zitten. ik geloof hier niet zo in, maar ga het inlaattraject toch controleren.
Probleem opgelost mijn 2e gedachte was de juiste. verstuiver met teveel lekretour bij een hoog toerental met warme motor (normaal is dit probleem er tijdens het startproces) ecu reageert en slaat spontaan af op drukverlies raildruk. een fractie later is dit verlies tot nul gereduceerd en ziet de ecu weer raildruk en hervat het inspuiten. De ecu ziet deze actie als kruk/nok verschil omdat het accelereren en decelereren zeer fel is. vraag blijft waarom de ecu geen drukverlies rail opslaat?
kan iemand dit verklaren? verder wil ik iedereen bedanken voor het meedenken!
Ook heb ik dit probleen zo bescheven om anderen inzicht te geven op de werking van dit systeem.
laatst opm:
Als de nokkenas sensor losgenomen wordt, zal het systeem blijven werken en nooit op afslaan. dus een foutcode nok/krukas verschil kan niet resulteren in dit soort klachten. dan moet er gedacht worden aan licht vermogensverlies, geluid van de motor en moeilijk aanslaan en roken.
De Jansen
Heb dezelfde storingscode, P1354, maar deze sprinter 311cdi (903) slaat soms niet aan en als je lang gestart hebt, geeft hij deze code.
soms rijdt hij weer (noodloop).
drukregelaarringen, sensor nokas, reeds vervangen.
op testkast tijdens starten voldoende pompdruk 380bar, toerental wordt ook weergegeven.
wellicht een tip?
Bedrading bij de linker motorsteun even controleren wil hier nog wel eens op doorschuren, kan de gekste storingen opleveren.
Gr Hb
de delphi kabels liggen netjes vastgebonden op de lip welke aan bovenste m-steunbevestiging zit.
de spr. loopt als je herhaalde keren even start, doorstarten heeft geen zin, doet hij het niet.
als de motor loopt, direct storing P1354.
eerste keer optrekken, prima, daarna max 3200 tpm (noodloop).
enige storing=nokkenassensor synchronisatie/ geen signaal.
sensorstekker losgetrokken, loopt gewoon door en geen extra storing op kast.
als je de stekker los neemt geeft ie volgens mij de zelfde storing als wanneer die er aan gekoppeld is als de sensor stuk is [weerstand in de sensor?]
Heren, deze topic is uit 2006 daar gaan we toch niet op verder posten.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar