hallo MB fans,
Mijn zwager (65jaar) heeft zijn 3e MB en wel een E270 automaat 2002 met een cdi blok, deze wagen heeft 120.000km gelopen.
Er wordt keurig mee gereden en zonder problemen , maar er hangt wel eens een caravan achter van 1500 kg.
En dan begint de rottigheid, vorige vakantie 2007 heenreis naar kroatie geen problemen.
Terugreis na 500 km gereden te hebben geen vermogen meer. max snelheid 80 km per uur. Geen extra Rook uit uitlaat.........(nog 1000km te gaan!)
Dealer opgezocht in duitsland, uitgelezen, geen recente storingen,gereset,
advies: hij is nu goed. komt t weer voor dan 20 minuten contact uit en hij reset zichzelf weer.
nou dat is om de 300 km voorgekomen op die bewuste terugreis.........
In nederland direct naar zijn dealer gegaan en ook die hebben niks ontdekt.....
rijden maar weer, nooit problemen totdat hij de caravan er weer (begin2008) aan hangt het was direct weer raak na 120 km, waarschijnlijk noodloop,
ff wachten en weer verder ditmaal naar t oosten van t land dus het was te doen....caravan eraf en dus ook geen problemen meer.
wederom bij dealer geweest, geen problemen gevonden......ook bij een andere dealer rond Alkmaar niks gevonden.
het is nu augustus 2008 nog een keer een weekendje weg, wederom dezelfde problemen.
De problemen van Noodloop treden dus op bij zware belasting, omdat mijn zwager amper de kickdown gebruikt en dus eigenlijk altijd behouden rijdt (1op16)
zou het kunnen zijn dat de auto bij een veller gebruik zonder caravan ook problemen geeft maar dat blijft gissen......
Heeft iemand een idee of herkent iemand dit probleem gaarne een reactie
Alvast bedankt
Loe
(Volvo-S60 D5-200hp)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
egr vuil, reinigen met abcon, of een paar keer dat paard flink de sporen geven om hem schoon te branden.
Groeten Marcel
Hoi,
fijn een snelle reactie, ben bekent met EGR klep, maar wat is abcon? Een reiniger?
had die dealer dat niet kunnen bedenken.......
gr Loe
16 jaar
abcon is inderdaad een welbekend merk reinigingsproducten, die een uitstekend werkend middeltje hebben om egr-kleppen te reinigen.
Natuurlijk vertellen ze dat niet bij een dealer, die verkopen liever een nieuwe egr. Daarbij komt, dat een vastzittende egr niet altijd een foutcode hoeft te geven, maar als je achter de wagen een dikke roetwalm ziet als je wagen een keer flink moet werken, weten 99 van de 100 monteurs genoeg.
Groeten Marcel
dank
ga op onderzoek uit
Loe
16 jaar
Deze 290 is een TDI en is maar gebouwd tot 1998, motorcode is dan 602.982!!
berendonck,
Deze 270 is een commonrail
begrijp ook niet hoe of wat je bedoeld, motorcode is mij niet bekent.
zwager doet alleen zaken met dealer dus ik sleutel er niet aan
toch ben ik benieuwd naar de suggesties
hij zal ermee naar de dealer vertrekken uiteindelijk
bedankt
Loe
maar eh alle info is welkom
16 jaar
Hebben jullie ook al eens aan het uitlaat systeem gedacht,misschien zit dat door het rustige rijden vol met roet. Bij zwaardere belasting komr dit los en geeft verstopping,waardoor het systeem in noodloop gaat.
Hans
In- en uitlaat is gechecked op lekkage cq verstopping...hoever zo'n dealer gaat is moeilijk te zeggen.
Loe
16 jaar
heren
ik heb t mis ik vergis me in zijn vorige mercedes
dit is een E 270 CDI
Mercedes-benz E270 cdi om 647.961 2 685cc 130kw 03-2002 t/m 07-2005 (gegevens van H-base op kenteken)
sorry
Loe
ik heb hedenmorgen met deze mercedes gereden en flink ingetrapt, enige wat me opviel is dat hij geen pluimen roet geeft.............
16 jaar
heren
de mercedes (alkmaar) heeft kosteloos de auto onderzocht
ze hebben de egr gereinigd
er is met een zware aanhanger 100km gereden
geen verstoring, we wachten af
komt er geen bericht meer dan is het voorgoed opgelost
hartelijk dank
Loe Hofmans
16 jaar
`stomme ractie mischien
kan het niet in de stekker verbinding zitten van caravan ?????
16 jaar
hallo geinteresseerden,
de mercedes heeft een lange rit gemaakt met dikke aanhanger (1200kg), het probleem zoals omschreven is niet meer opgetreden!
hartelijk dank voor alle bijdragen.
Loe Hofmans
16 jaar
Nu het probleem is opgelost wil niet zeggen dat het niet meer terug kan komen. De tips van "Het Nieuwe rijden "werken wel, maar af en toe moeten alle paardjes toch een keer de sporen krijgen, om de motor in topconditie te houden.
Mijn tip in deze is, trek bij een verkeerslicht als een dolle op totaan de maximum snelheid, schakel dan direct terug in de hoogt mogelijke versnelling. Op deze manier rijd je iets minder zuinig als voorgeschreven met het nieuwe rijden, maar voorkom je wel een hoop problemen met o.a. het egr. ( als een dolle, daar bedoel ik dus niet mee dat dat met piepende banden moet gebeuren, maar ik hoop dat dat duidelijk is)
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar