Mercedes-Benz E-Klasse: Inhouden MB E270 cdi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.6

hallo MB fans,


Mijn zwager (65jaar) heeft zijn 3e MB en wel een E270 automaat 2002 met een cdi blok, deze wagen heeft 120.000km gelopen.
Er wordt keurig mee gereden en zonder problemen , maar er hangt wel eens een caravan achter van 1500 kg.
En dan begint de rottigheid, vorige vakantie 2007 heenreis naar kroatie geen problemen.
Terugreis na 500 km gereden te hebben geen vermogen meer. max snelheid 80 km per uur. Geen extra Rook uit uitlaat.........(nog 1000km te gaan!)
Dealer opgezocht in duitsland, uitgelezen, geen recente storingen,gereset,

advies: hij is nu goed. komt t weer voor dan 20 minuten contact uit en hij reset zichzelf weer.

nou dat is om de 300 km voorgekomen op die bewuste terugreis.........

In nederland direct naar zijn dealer gegaan en ook die hebben niks ontdekt.....

rijden maar weer, nooit problemen totdat hij de caravan er weer (begin2008) aan hangt het was direct weer raak na 120 km, waarschijnlijk noodloop,
ff wachten en weer verder ditmaal naar t oosten van t land dus het was te doen....caravan eraf en dus ook geen problemen meer.

wederom bij dealer geweest, geen problemen gevonden......ook bij een andere dealer rond Alkmaar niks gevonden.

het is nu augustus 2008 nog een keer een weekendje weg, wederom dezelfde problemen.


De problemen van Noodloop treden dus op bij zware belasting, omdat mijn zwager amper de kickdown gebruikt en dus eigenlijk altijd behouden rijdt (1op16)
zou het kunnen zijn dat de auto bij een veller gebruik zonder caravan ook problemen geeft maar dat blijft gissen......

Heeft iemand een idee of herkent iemand dit probleem gaarne een reactie
Alvast bedankt

Loe
(Volvo-S60 D5-200hp)

loetje

Geplaatst door loetje (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

egr vuil, reinigen met abcon, of een paar keer dat paard flink de sporen geven om hem schoon te branden.

Groeten Marcel

loetje (0), 15 jaar geleden

Hoi,

fijn een snelle reactie, ben bekent met EGR klep, maar wat is abcon? Een reiniger?
had die dealer dat niet kunnen bedenken.......

gr Loe

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

abcon is inderdaad een welbekend merk reinigingsproducten, die een uitstekend werkend middeltje hebben om egr-kleppen te reinigen.

Natuurlijk vertellen ze dat niet bij een dealer, die verkopen liever een nieuwe egr. Daarbij komt, dat een vastzittende egr niet altijd een foutcode hoeft te geven, maar als je achter de wagen een dikke roetwalm ziet als je wagen een keer flink moet werken, weten 99 van de 100 monteurs genoeg.

Groeten Marcel

loetje (0), 15 jaar geleden

dank

ga op onderzoek uit

Loe

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Deze 290 is een TDI en is maar gebouwd tot 1998, motorcode is dan 602.982!!

loetje (0), 15 jaar geleden

berendonck,

Deze 270 is een commonrail

begrijp ook niet hoe of wat je bedoeld, motorcode is mij niet bekent.

zwager doet alleen zaken met dealer dus ik sleutel er niet aan

toch ben ik benieuwd naar de suggesties

hij zal ermee naar de dealer vertrekken uiteindelijk



bedankt
Loe

maar eh alle info is welkom

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Hebben jullie ook al eens aan het uitlaat systeem gedacht,misschien zit dat door het rustige rijden vol met roet. Bij zwaardere belasting komr dit los en geeft verstopping,waardoor het systeem in noodloop gaat.

Hans

loetje (0), 15 jaar geleden

In- en uitlaat is gechecked op lekkage cq verstopping...hoever zo'n dealer gaat is moeilijk te zeggen.

Loe

loetje (0), 15 jaar geleden

heren

ik heb t mis ik vergis me in zijn vorige mercedes

dit is een E 270 CDI

Mercedes-benz E270 cdi om 647.961 2 685cc 130kw 03-2002 t/m 07-2005 (gegevens van H-base op kenteken)

sorry

Loe

ik heb hedenmorgen met deze mercedes gereden en flink ingetrapt, enige wat me opviel is dat hij geen pluimen roet geeft.............

loetje (0), 15 jaar geleden

heren

de mercedes (alkmaar) heeft kosteloos de auto onderzocht
ze hebben de egr gereinigd
er is met een zware aanhanger 100km gereden
geen verstoring, we wachten af

komt er geen bericht meer dan is het voorgoed opgelost

hartelijk dank
Loe Hofmans

vraagje (0), 15 jaar geleden

`stomme ractie mischien

kan het niet in de stekker verbinding zitten van caravan ?????

loetje (0), 15 jaar geleden

hallo geinteresseerden,

de mercedes heeft een lange rit gemaakt met dikke aanhanger (1200kg), het probleem zoals omschreven is niet meer opgetreden!

hartelijk dank voor alle bijdragen.

Loe Hofmans

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

Nu het probleem is opgelost wil niet zeggen dat het niet meer terug kan komen. De tips van "Het Nieuwe rijden "werken wel, maar af en toe moeten alle paardjes toch een keer de sporen krijgen, om de motor in topconditie te houden.

Mijn tip in deze is, trek bij een verkeerslicht als een dolle op totaan de maximum snelheid, schakel dan direct terug in de hoogt mogelijke versnelling. Op deze manier rijd je iets minder zuinig als voorgeschreven met het nieuwe rijden, maar voorkom je wel een hoop problemen met o.a. het egr. ( als een dolle, daar bedoel ik dus niet mee dat dat met piepende banden moet gebeuren, maar ik hoop dat dat duidelijk is)

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.