Mercedes-Benz M-Klasse: Inhouden ML55

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.4 V8

Bij plotseling of flink gasgeven, valt de ontsteking weg op de cylinders 5,6,7,8 bij het uitlezen krijg je de codes P0300 ,305,306,307,308 met bijbehorende tekst: misfiring damages TWC
alle bougies zijn vervangen, luchtmassameter is vervangen. Probleem doet zich zowel op benzine als lpg voor
Wie kan helepen?

hamalipa

Geplaatst door hamalipa (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Heeft deze één bobinerij per bank of losse bobine's per cilinder?

hamalipa (0) PRO, 11 jaar geleden

Losse bobine's per cilinder Jarno

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Staat de kettingtiming goed? Lambdasonde's in orde? Is het probleem ineens gekomen of na een voorval / reparatie?

hamalipa (0) PRO, 11 jaar geleden

Euvel is opeens ontstaan, zal zodadelijk eerst de lambdawaarde's nog een keer bekijken, waren volgens mij wel goed, dan eventueel omwisselen

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Niet genoeg doorstroming in de inlaat / uitlaat kan ook nog.

McTech (0) PRO, 10 jaar geleden

Luchtmassa meter, dit euvel al regelmatig gehad bij OM113. Eenvoudig te testen, stekker luchtmassa demonteren, auto starten (wel ff carterontl. slangen e.d. afpluggen i.v.m. valse lucht), auto blijft nu waarschijnlijk wel op 8 cilinders lopen.
Ketting timing, zou zoals Jarno meldt, geeft ook deze foutcodes en symptomen bij een 4-cilinder ( vooral de om271), bij een V8 heb ik dit nog niet meegemaakt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.