Mercedes-Benz M-Klasse: Mercedes ML uit 2001 slaat af onder het rijden en geeft foutcode

Bouwjaar: 2001, Motorcode: 2.7 CDI

Hoi, ik ben Hans en nieuw op dit forum.
Sinds kort ben ik in het bezit van een ML uit 2001, de auto is gechipt naar ca. 185 pk (niet overdreven dus)

Nu heb ik deze week al 3x meegemaakt dat hij uitslaat onder het rijden, na stilstand kan ik weer starten en weer verder. Er stond bij t uitlezen een foutcode P 1187.

Nu heb ik al meer hierover gelezen... Mijn vraag is, gebeurd t ook wel eens dat de sensoren stuk gaan en dus een foutieve waarde doorgeven, of moet ik t toch echt in de pomp, regelklep of brandstoffilter gaan zoeken ??

Als ik t goed heb gezien zitten er 2 senoren op de rail en die geven ze nou niet bepaalt weg. Iemand ervaring hiermee ??


Mvg,

Hans

Hans V38

Geplaatst door Hans V38 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Met code P1187 wordt aangegeven dat de brandstofdruk teveel afwijkt, maar is deze waarde te hoog of te laag? In welke situatie treed het probleem op? Het kan ook vanuit de injectors komen.

Hans V38 (0), 10 jaar geleden

Te hoog of te laag is een goeie vraag. Ik ga sowieso maandag eerst een nieuw brandstoffilter monteren. Verder treedt t probleem op met accelereren, als je echt even t gas intrapt stopt ie er soms mee, maar echt incidenteel. is nu 3x gebeurd in een dikke week tijd. En het gebeurd zowel bij fel accelereren als bij rustig accelereren. En zowel bij hoog als bij laag toeren. dacht idd, misschien als ik vermogen vraag en t filter zit verstopt dat dat een te lage druk veroorzaakt. Zou wel erg plezierig zijn als dat t was.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

As de druk te laag is, kan het idd van alles zijn. Als het nieuwe filter niet helpt, misschien eens injectors laten testen.

Hans V38 (0), 10 jaar geleden

Hoe kom ik erachter of de druk te hoog op te laag is ?? Hoort dat met de storing naar buiten te komen ??.... of moet je dan meten op t moment dat t misgaat ?? Dat zou lastig zijn want t kan dagen goedgaan.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Dan kan je zien bij de foutcode, maar dat zal afhankelijk zijn van de diagnosecomp waarmee uitgelezen wordt. Mijn ervaring is dat als het optreedt bij volle belasting dit meestal door een defecte injector veroorzaakt wordt. Slaat de motor goed aan? Al eens een lektest uitgevoerd?

Hans V38 (0), 10 jaar geleden

Lektest nog niet uitgevoerd.... Maar het is 1x gebeurd bij volle belasting en 2 of 3 keer gewoon bij normaal rijden. Draaide niet meer als 2000 a 2500 toeren. Kan t ook zijn dat er een sensor kaduuk is of is die kans niet zo heel erg groot ??

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Dat zou kunnen natuurlijk. Hoe is de auto gechipt?middels een box, andere software of nog anders?

Hans V38 (0), 10 jaar geleden

Middels software, en zij chippen alle ml len op deze manier zeggen ze. En uiteraard nog nooit problemen gehad. Maar of ik daar nou iets mee kan......

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 10 jaar geleden

Is de auto onlangs gechipt? Of al bij de vorige eigenaar? Ik zou toch eens een lektest uitvoeren.

Hans V38 (0), 10 jaar geleden

Ik heb het chippen ongedaan laten maken en sindsdien geen problemen meer gehad. Blijft vreemd want ze zeiden dat ze de raildruk heel minimaal hadden verhoogt en dat t bij een ML normaal makkelijk moet kunnen. Heb ook nog ander probleem, de turbo giert als ie druk opbouwt eventjes. Heb hem afgeperst, er lekt nergens lucht. Nieuwe turbo gemonteerd en ook geen resultaat. Hij giert op t moment dat ie druk opbouwt totdat hij wordt teruggeregeld. Niet lang dus maar het klopt niet. Het vreemde is wel dat als ik druk zet op de slang vd intercooler dat ie zn druk prima vasthoudt. Normaliter hoord dat via de kleppen in de motor ter verdwijnen maar hij houdt hem vast. Zit er in het inlaatspruitstuk ergens een klep misschien ?? En kan t zijn dat die niet goed functioneerd zodat de turbo zijn lucht niet goed kwijtkan ???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.