Mercedes-Benz 190: inhouden pierburg carburateur

Bouwjaar: 1989

Ben in het bezit van een mercedes 190 met een pierburg carburateur (electronische choke e.d.).
De auto start (koud en warm) perfect, loopt goed stationair en heeft een regelmatig motorgeluid.
Als je in lage toeren echter het gaspedaal indrukt, en de auto weg zou moeten stuiven, houdt deze in (als hij nog koud is zelf met stotteren).
Heb reeds een vraagbaak aangeschaft van deze auto maar daar staat bovenvermelde carburateur niet in beschreven.
Zijn er misschien nog mensen die weten wat dit kan zijn.
(wellicht andere oorzaken nog als de carburateur).
Bij voorbaat dank voor je reactie

turbopapagaai

Geplaatst door turbopapagaai (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

janspeed2 (0), 20 jaar geleden

ik ken deze bewuste carb. niet maar wel even een aantal algemene puntjes welke van toepassing zijn op een carb.auto.

inhouden en stotteren bij accelereren lijkt mij een te arm stationair mengsel te zijn. Oudere auto's hebben vaak een wat rijker mengsel nodig om goed te lopen maar voor de APK-keuring wordt dit dan weer (te?) arm gezet.

Hoe staat het met het verbruik? bij een te arm mengsel zal dit laag zijn bij een te rijk te hoog.
Heb je alle valse lucht mogelijkheden uitgesloten?

Wat ook nog kan is dat je acceleratiepomp-membraan lek is (= een onderdeel van de carb.)
Voor een revisie-kitje moet je eens kijken op www.bccp.nl

suc6
Jan

turbopapagaai (0), 20 jaar geleden

Bedankt voor de reactie,
Verbruik is inderdaad gezien de auto aan de lage kant,
stationair & CO meting / afstelling hebben geen verbetering kunnen brengen.
heb ontstekingsvervroeging nog gecontroleerd (is ook in orde)
Zal gezien de verkrijgbaarheid aan onderdelen voorlopig tot de vakantie mee moeten leren leven voor demontage van de carburateur
grondpakking en vacuumslangen zijn alle in orde.
electrisch gedeelte van deze carburateur is ook nagemeten(choke regeling e.d.) dus het vermoeden van de membraam begint er aardig op te lijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.