hallo ik heb een mercedes w114 250c met een m114 motor daar wil ik een m110 (2800 motor in zetten op carberateurs die wij nu aan het om bouwen zijn
nou heb ik het volgende probleem :
ik zou het in laat stuk er op zetten en daar bij breken 2 draadeinden af dus dan alles maar vernieuwen maar bij het vernieuwen breekt er ook nog een af deze wou nog los met een linkse tap allen de andere 2 willen niet los met een linkse tap dezen breken af eentje heb ik er nog net uit kunnen daaien maar de ander zit nog vast
is er een oplossing om een linkse tap er uit te halen de tap is conisch en vlak met het blok afgebroken dus geen grip
of is het antwoordt simpel kop revisie / wisselen
ik hoor het graag gr pascal
ps ik heb evt een donor motor staan zonder compressie en met een zwaar punt er in
[url=http://postimage.org/image/st28kka2h/][img]http://s12.postimage.org/st28kka2h/IMG_0...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/9ltnrqqk5/][img]http://s2.postimage.org/9ltnrqqk5/IMG_02...[/img][/url]
[url=http://postimage.org/image/6hfibrq8n/][img]http://s7.postimage.org/6hfibrq8n/IMG_01...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien is het een mogelijkheid: een moer er opleggen en deze inwendig vastlassen aan het afgebroken draadeind.
Er zijn spuitbussen in de handel met koudspray. Direct na het lassen de moer afkoelen en proberen zoveel mogelijk warmte in de kop te houden. En dan hopen dat het lukt.
heb je verkeerde tap gebruikt linkse-tap is NOOIT conisch
als je een zgn linksetap die tap is conisch is gebruikt gaat de tapeind er alleen maar vaster inzitten
een ECHTE linkse- tap is helemaal RECHT. net als een gewone tap, en is van gehard staal.
11 jaar
Die foto's komen mij heel bekend voor. Tapeinden uitboren met een handboortje loopt heel vaak mis . Er zit altijd verloop in en/of scheef .
Met een moer er op die GROTER is dan de maat schroefdraad met MIG er op lassen . Afkoelen met spray zou ik niet doen, De bout en het restant is dan zo hard dat een boor niets meer kan uitrichten als deze metode niet mocht lukken.
Gewoon af laten koelen en proberen of hij los gaat .
Je kunt ook de kop demonteren en de bout uit laten frezen.
Ik heb er al meer over geschreven ,linkse tappen in het oud ijzer er mee!
Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar