close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E 320 CDI: Inlaattemperatuur

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 648 961, Motorinhoud (cc): 3300, Vermogen (kw): 150

Heb foutcode P0073 met OBD tester. Lees ik fout met Bosch KTS uit, dan heb ik P0024 inlaattemperatuursensor en kan deze niet wissen. Meetwaarde inlaat en aanzuigtemperatuur -40 graden. Met OBD tester kan ik de fout P0073 wel wissen, maar deze komt terug.
Heb inlaattemperatuursensor vervangen in inlaatbuis bij inlaatspruitstuk, maar geen resultaat. Heb daar wel voeding van 4.5 volt en aangesloten 4 volt bij koude motor.
Als ik met een ander stift probeer van de LMM blijft zelfde probleem en geeft hij een ander foutcode.
Deze kan ik wissen, maar P0024 blijft constant aanwezig. Met OBD tester P0073 wissen gaat wel, maar komt na een paar keer starten terug.
Zitten er nog ergens sensoren?

Geplaatst door

arjankempeneers (75)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je al verschillende foutcodes krijgt, zou ik toch eens een Xentry computer opzoeken. Anders weet je ook niet waar je moet beginnen.

Wat foutcode p0024 betreft, dat moet P2024 zijn. Het zou de aanzuiglucht temperatuursensor moeten zijn. De sensor in inlaatspruitstuk is vervangen. Iemand nog een idee? In de meetwaarden met Bosch KTS geven zowel de inlaat als aanzuiglucht temperatuur -40 graden aan. Als ik live data via OBD tester bekijk, dan is de inlaattemperatuur normaal.
Er moet dus nog een sensor zitten, maar waar.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.