Hallo,
mijn verwarming blijft heet alleen als ik de aanjager uitzet maar dan beslaan mijn ruiten weer.
Ik heb het paneel al verwijderd en alles schoon gemaakt maar zitten er ergens kleppen die ik na kan kijken en waar zitten ze?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onder de motorkap, rechts...zit het duo ventiel.
de stekker die daarop zit controleren op goed contact.
Als die stekker er niet goed op zit, blijven de ventielen open staan.
Op deze foto zie je ook de rembekrachtiger, maar dit is een Engelse auto
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/17/...][img]http://img17.imageshack.us/img17/3726/du...[/img][/url]
Hoi Hans
ik heb ook het duo ventiel helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt en omgewisseld maar helaas.
het is alleen links
11 jaar
Duo ventiel zit rechts...maar heb je wel goed kontakt op de stekker?
De middelste draad is continu spanning en de 2 buitenste worden puls gestuurd (Massa)
Hoi Hans,
ik heb hem gemeten (met multimeter) er staat spanning op alle 2.
de ene keer is hij rechts koel maar na een tijdje (15 +_) is het weer een sauna in de auto, dat is niet altijd, maar links blijft heet zelfs op stand 1.
Ik denk dat ik een nieuwe duo ventiel en een dashboard paneel
ga bestellen.
Groet Heico
11 jaar
Ja-- plus-min 250 en 800 is meer als waarde auto
gr
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn c-klasse de storing zit in het bedieningspaneel van de kachel er is een soldering gebroken op de printplaat in het bedieningspaneel (achter op het bedieningspaneel zit een stekker van 1 van de contactjes is de soldering gebroken.)
----------------------------------------------------------------------------------------
Het lijkt erg veel en moeilijk werk maar valt reuze mee je moet de
afdekplaat van het midden console losmaken,
(er zitten 2 schroefjes aan de onderkant boven de asbak en de radio er uit halen) dan kan je de afdekplaat van het midden console naar voren halen, de stekkers van de schakelaars van bv
de gevaren lichten hoef je niet los te maken je moet de afdekplaat
opzij houden. Dan zie je het bedieningspaneel dat zit vast met
4 of 6 kleine schroefjes let op de stand van de ronde bedienings
knop rechts want als je het paneel terug plaatst, moet die in de zelfde stand staan. Nu kun je het paneel rustig naar voren halen en de stekker los maken achter op het bedieningspaneel, aan de achter kant zit ook een plasticblokje met een sleufje dat moet als je het terug plaatst precies over het plasticblokje wat blijft zitten achter het middenconsole is van de regeling voor de voorruit of voeten.(lijkt moeilijk maar wijst van zelf)
Nu kan je het bedieningspaneel openmaken verwijder eerst de ronde knoppen van de ventilator(L) & van de regeling voor de voorruit of voeten (R) door aan de knop te trekken dan zie je 2 moertjes draai deze los, en aan de buiten kant voorzichtig de plastic borgjes rondom het bedienings paneel open wippen dan maak je rustig het paneel open en zie je de printplaat deze zit vast met 4 borgjes aan de zijkant druk deze in en de print plaat is los. haal de printplaat eruit dan zie je op de achterkant de solderingen van de stekker aansluiting, kijk goed of er een soldering is gebroken als 1 van de solderingen zwart is dan is deze gebroken of niet goed, doe hier een druppel soldeer op en zet het paneel weer in elkaar en plaats het weer terug maar let goed op dat de 2 plastic blokjes over elkaar gaan.
11 jaar
Vandaag opgelost.
gewoon naar een sloperij, gereedschap mee en vragen of je de spullen terug kan geven. Ik heb een duo ventiel gehaald en erin gezet en klaar .Hij doet het weer normaal. Bedankt voor jullie reacties.
Heico
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar