mijn airco compressor van mijn mercedes c180 van 1995 wil niet aanslaan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Systeem laten controleren op koudemiddel vullingsgraad.
Zekering defect .
Info is zo zeer beperkt.
indien je weinig tot geen koudemiddel erin hebt slaat hij niet aan.
dit is een beveiliging van het systeem om te voorkomen dat de pomp stuk draait.
Heb hetzelfde gehad met gelijk model bj 96.
eenmaal afgevuld deed hij het perfect, raadzaam is om gelijk het systeem schoon te laten maken kost rond de 35,-
alle nare eventuele opkomende luchtjes voorkom je dan.
succes !
11 jaar
Bij een leeg of bijna leeg systeem .
Leeg laten halen .
Afpersen , lekzoeken (is er) repareren en filter/droger vervangen , afpersen , controleren , vacumeren , afvullen en systeem controleren op juiste werking.
Laten vullen met fluor toegevoegd is de beunhaas methode.
[quote=kaleido 1]Laten vullen met fluor toegevoegd is de beunhaas methode.[/quote]
Fluor contrastvloeistof wordt preventief toegevoegd, heeft niets met beunhaas methode te maken.
Gr. paul
Als je goed repareerd , hoeft dat spul er absoluut niet in , zaait alleen maar verwarring.
Het wordt vaak in het systeem gedaan , omdat ze de lekkage niet kunnen vinden , wat onzin is.
Maar ieder zijn mening hier over.
[quote=kaleido 1]Als je goed repareerd , hoeft dat spul er absoluut niet in , zaait alleen maar verwarring[/quote]
Er kunnen op div plaatsen geringe lekkages ontstaan, toch wel handig indien Fluor contrastvloeistof daar een hulpmiddel bij kan zijn.
Van enig verwarring kan dus geen sprake zijn omdat zodoende een lekkage simpel en sneller kan worden opgespoord..
Gr. paul
Het mag eenvoudig weg niet gebruikt worden om een lekkage op te sporen, simpel als dat het systeem ook niet mag afgevuld worden.
Is al zo vaak gepasseerd hiero...maar ja er zijn bedrijven garages, die niet beter weten en de klant twee drie keer laten terug komen.
simpel kom maar terug na x aantal dagen, hebben wij het opgespoord?
Lekkages kunnen ook op een andere manier gevonden worden.
Is gewoon gemak zucht. kost te veel tijd om te zoeken en stellen de klant gerust met fluor.
[quote=TheoStek]Is gewoon gemak zucht. kost te veel tijd om te zoeken en stellen de klant gerust met fluor.[/quote]
Ken zo uit m'n hoofd geen garage die het niet gebruikt en toepast...
Misschien ben jij Theo één van de weinigen die het niet gebruikt ??
Gr. paul
Paul, Ik denk dat Theo het ook gebruikt. kijk maar naar dit antwoord uit een Peugeot topic.
TheoStekProfessionalEchte naam: TheoWoonplaats: MaastrichtBedrijf: Auto Airco & Service TechniekGeregistreerd: 26 augustus 2007Berichten: 1348E-mail
Re: Airco slaat na circa 30 sec weer uit
Fluor vergeten Ferrie, oo shit das de snelle methode of niet?
Weet het niet meer, iedere garage werkt toch zo, of ben ik nu verkeerd?
Ojaa weet het weer is toch simpel...fluor.
Beter 3x iets verdienen aan een klant , dan 1x , wij gebruiken het in iedergeval niet .
Gewoon in 1x goed repareren, en ja dat is mogelijk , hoe vreemd het veel mensen ook in de oren zal klinken.
Maar de bal ligt nu bij chris 6, maar eens even kijken waar hij mee komt.
Hey Ferrie,
Een pomp die lekt aan de asafdichting is echt niet met een sopje te vinden.
Meestal lekken deze alleen als de airco in werking is.
Voor dit soort lekkage's gebruik ik fluor.
Een lekkende condensor oid is inderdaad met een sopje te vinden.
[quote=TheoStek]Het mag eenvoudig weg niet gebruikt worden om een lekkage op te sporen, simpel als dat het systeem ook niet mag afgevuld worden.
Is al zo vaak gepasseerd hiero...maar ja er zijn bedrijven garages, die niet beter weten en de klant twee drie keer laten terug komen[/quote]
Theo
Misschien lees ik het verkeerd maar op jou Website vertel je toch heel iets anders??
- AircoService
- Filterdroger vervangen
- compressor olie toevoegen.
[b]- Uv kontrastvloeistof injecteren.[/b]
- systeem afvullen op de juiste vulgraad.
- installatie controle en certificaat afgifte
* exclusief filter/droger.
Klopt Paul,
Ik gebruik ook fluor, maar alleen als de klant dat vraagt om te injecteren als het systeem lek dicht is en anders niet.
Dus om een lek op te sporen in een systeem waarvan ik weet dat het niet lek dicht is wordt er geen fluor gebruikt en ook niet opnieuw afgevuld.
Eveneens dat er al fluor is toegebracht aan een systeem, en/of de olie geel is wordt het niet meer geïnjecteerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar