Ik heb een probleem ( yep alweer een )
de kachel in de C 220 D blaast soms warm en soms koude lucht, zonder dat ik aan de knoppen heb gedraait wel te verstaan.
tijdens het rijden blaast het warm, sta ik stop bij bv een kruising ( om maar even een voorbeeld te geven ) dan komt er koude lucht uit de roosters.
ik vermoed dat de regelunit in het dashbord naar de haaien is, want ook de draaiknop voor de blazer laat het afweten op stand 2, dan blaast de ventilator niet meer, maar gaat het lampje van de interne circulatie branden....????
ik word er gek van...!! wie ook >??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nou even ter informatie...
ik heb op de sloop een andere Unit gehaald, die er van de voorkant uitzag zoals hij uit moet zien...helaas dus, de achterkant is anders...dus unit terug.
Via onderdelenlijn.nl een andere gekregen via het onderdeelnummer, nah ja...laat de achterkant kloppen, maar de voorkant weer niet....kun je hebben schijnbaar.
Blijkt dus nu dat de heren waar ik de auto van gekocht heb, ene Rafael uit G. te limburg van meerdere mercedesen ééntje gemaakt te hebben ( achteraf airco ingebouwd en ?? ) dit middels de drukknoppen uit een andere unit en wat losse kabels naar de airco enzo...
ik heb dan maar de gok genomen en beide Units, dus die wat ik er inhad zitten en de nieuwe unit uit mekaar gehaald en de soldeerbout ter hand genomen...resultaat een werkende airco en werkende kachel, enigste nadeel linkse verwarming moet ik rechst instellen...foutje EN het blijkt dat het knopje van de airco UIT moet staan om een werkende airco te hebben...dit is een foutje van de vorige eigenaren !
Kortom één probleempje minder.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar