close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Vito: Kachel word niet warm

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel

Kachel word niet warm, zit elke keer veel lucht in het systeem.De thermostaat is verv waterpomp is los geweest maar word nog steeds niet warm.Hij verliest geen koelvloeistof.Als je hem helemaal vult dan word hij ongeveer 2min warm en dan gooit hij er koelvloeistof uit alsof er een luchtbel inzit en dan word de kachel ook weer koud. wie weet raad ik hoor het graag.

Geplaatst door

1dirk-jan (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kachel open laten staan
alles aftappen door de laagste slang te verwijderen of aftapplug eruit
opnieuw vullen
ontluchting nippels openen en sluiten wanneer koelvloeistof eruit komt
starten warm laten lopen
dan nog een keer aanvullen en nippels openen voor alle lucht eruit
dop erop en verder warm laten draaien en niveau controleren

als je dat doet kan het nooit mis gaan, tenminste ik heb het nooit mis zien gaan

Werner bedankt voor je advies. Maar weet jij ook waar die nippels zitten heb ze gezocht maar kon ze niet vinden.Hoor het graag van je.

1dirk-jan 0
badge

15 jaar

als ik het wist zou ik het wel gezegt hebben
helaas ken ik de blok niet dus kan het moeilijk zeggen

maar het zit meestal in de slangen net boven het reservior (op dezelfde hoogte)
daar zou je ze tegen kunnen komen

ps vergeten te zeggen
ik knijp de slangen meestal een keer in om te kijken als alle vloeistof erin zit en de lucht eruit te pompen
je kunt het dan ook het zo in beweging krijgen om zeker van te zijn

wat ik weet is dat bij de volvo dealer een speciaal nippel hebben die ze erop zetten
hierdoor trekken ze eerst het systeem vacuum en daarna laten ze door de vacuum er koelvloeistof in lopen

controleer de electrische waterpomp tegen het schutboord even of deze wel loopt, deze zorgt voor de kachelwarmte en als deze niet rondpompt dan ontlucht het systeem slecht.

Succes Marcel.

spanbandje 0
badge

15 jaar

Wat je ook kan proberen is, helpt wel eens, expansietankje opengooien helemaal afvullen met koelmiddel en open laten, motor starten en stationair laten draaien zo'n 10 tot 15 min. bij warm lopen zo'n 80 á 85 graden gaat hij overlopen, gewoon zijn gang laten gaan en alleen bijvullen als koelvloeistof onder nromaal niveau expansietank zakt, dit is ca. op de helft.
Wat spanbandje zegt is ook waar, dit kun je horen door contact aan., suc6.

mr-moh 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.