Het koelwaterlampje lijkt erg nerveus. Het brandt al snel, als ik er een beetje bij gooi gaat hij weer uit. Maar een paar dagen later brandt hij weer, terwijl het niveau nauwelijks gezakt is. Ik kan eigenlijk ook gewoon door blijven rijden, hij zakt niet verder maar het irritante lampje blijft wel branden. Vorige eigenaar heeft de laatste 2 jaar zo ook gereden zonder problemen.
Toch ben ik benieuwd of er iets aan te doen is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maak de sensor eens schoon , controleer de stekker en bedrading op inwerking van koelvloeistof.
Mijn observaties:
- Motor wordt niet te heet, 85 graden
- Koelvloeistofniveau is nog normaal als het rode lampje van koelvloeistofniveau brandt
- Als ik er iets bij gooi, gaat het lampje uit maar de hoeveelheid koelvloeistof die ik erbij gedaan heb wordt er meteen weer uitgegooid. De volgende dag ligt dat onder de auto.
Het lijkt wel of de sensor te hoog in het reservoir zit, maar dit probleem is van de laatste jaren terwijl de auto 20 jaar oud is en het vroeger niet had.
2 jaar
Is de dop nog wel in orde ?
Zit er geen klein scheurtje in het tankje ?
Ik wilde de dop en het tankje controleren na een korte rit. Ik draaide de dop los en het koelwater stond onder een behoorlijke druk. Ook zat het helemaal vol met kleine belletjes. De groene koelvloeistof kwam er uit als dik groen schuim. Het leek wel pur schuim.
Als er schuim voor de sensor zit, kan ik me voorstellen dat hij geen koelvloeistof ziet en dus een tekort aangeeft. Maar wat is dan de oorzaak van al die kleine belletjes in de koelvloeistof?
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar