Mercedes-Benz E-Klasse: Koolstof/Roet cilinders

Bouwjaar: 1999

Onlangs starte mijn Mercedes E220 CDI (diesel) uit 1999 niet meer zo goed.
moest vele malen achtereen starten om hem aan de praat te krijgen, uiteindelijk lukte dat ook alleen 1 grote rookwolkje, en een motor die klinkt als een koffiemolen...
heb toen de auto naar de garage gebracht en een grote beurt laten doen, de garagehouder kwam tot de ondekking dat er veel koolstof/roet op mijn cilinderkoppen zaten.
Er is namelijk een klein rond rubbertje gaan lekken, wat tot gevolg heeft dat hij de 4e cilinder niet goed pakt.
Maar nou kan je dat wel verhelpen met een rubber ringetje..
maar dan moet eerst dat koolstof weg zijn, alvorens je dat ringetje kan bevestigen.
Eerst informatie ingewonnen bij de dealer en die vertelde mij dat ik de auto niet dealeronderhouden hebt, en dat daarom deze problemen zijn gekomen.
Wat ik zelf namelijk erg vreemd vind, want de auto heeft altijd alle onderhoudsbeurten gehad.

Nou is mijn vraag hoe in godsnaam krijg je dat weg, dat koolstof zonder de cilinder te beschadigen??
Ik zit echt met dit probleem, de dealer kan het wel vervangen maar dan ben ik min. 1000 EURO kwijt.
Graag want ik zit hier echt mee..

Al vast bedankt

Joreno

Geplaatst door Joreno , lid sinds 15 jaar geleden

3 Reacties

mr-moh PRO, 15 jaar geleden

Ik denk dat je altijd rustig met de wagen gereden heb, kijk zelfs een diesel moet je van tijd tot tijd effe flink ermee doorblazen. Flink wat harder ermee rijden dan normaal en een diesel hoe warmer die wordt hoe beter die gaat lopen. Kijk een diesel houdt van warmte.MVG.

mart-vervoort PRO, 15 jaar geleden

net zo als MOH KALIDIEN bedoeld ga eens een eind ryden en trek goed door inde versnellingen de motorzal zich vanzelf reinigen. niet verschieten wat er allemaal uitkomt. kan de motor echt wel tegen . ry eens snel weg op en laat flink doortrekken

UNIVERSEEL11698 PRO, 15 jaar geleden

Dat ringetje wat ze bedoelen is vermoedelijk een lekke
verstuiver in de kop en dat komt vaak voor (ook bij dealeronderhouden auto's).
Ze kunnen wel erg vast zitten door de kool(de verstuiver) .
Probleem over vast zitten is al div malen besproken op dit forum.
Het vast zitten kan de rep. duur maken maar hoeft niet.
Met een beetje geduld zijn ze los te krijgen
Dat ringetje kost haast niks.

Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.