Ik dacht dat de koplampen electrisch versteld werden maar denk nu dat het met lucht of vacuum gaat. Ik kreeg het snoertje/slangetje niet los van het druk of vacuumpotje dus schroefde het potje via een bajonet sluiting los van de koplamp. Door het potje naar achter te trekken trok ik het los van het kogelgewrichtje. Hierna de koplamp makkelijk verwijderd. Maar nu, na terug zetten van de unit krijg ik het potje met stangetje niet gekoppeld of over het kogelgewrichtje van de koplamp verstelling. Ik druk nl steeds de koplamp weg ipv dat het pot stangetje OVER het kogelgewrichtje van de koplamp verstelling heen te laten schieten. Hoe dit voor elkaar te krijgen of had ik dit nooit los mogen maken. De bajonet sluiting zit er toch niet voorniets. Tegendruk is niet te gevenomdat het plastic glas verhindert om een klik moment te creeeren. Mogelijk iemand met een idee of ervaring met dit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer met een ijzerdraadje ergens achter de reflector te haken om de reflector tegen te houden en het asje over het kogeltje te drukken...dan ijzerdraadje eruit voordat je het potje vastzet.
Klinkt aannemelijk, maar ik zie niet 1,2,3 een ruimte om bij de reflector te komen en zowel dan is deze wel minuscuul. Mogelijk is het niet de bedoeling deze 2 onderdelen van elkaar los te koppelen. Alhoewel, waarom dan de bajonet sluiting.
14 jaar
Kan het glas er niet af?
Dat zit vaak met clips vast...
lamp er uit en dan met de vinger de lamp (reflector) vast houden.
ps: glas kan er niet af, is bij veel moderne auto het geval.
14 jaar
Dockedmarc1, deze optie is/was mij ook binnen geschoten. Waarom reflector niet tegen/vast houden door lampgat (na lamp verwijdering). Ik zal het volgende week proberen en terugkoppelen indien lukt. Altijd makkelijk voor iemand met zelfde probleem. Thanx alvast.
14 jaar
Even terugkoppelen (probleem opgelost): De hoogte verstelling vanaf bestuurdersplek gaat bij de lamp met lucht/vacuum. Het luchtpotje zit via een bajonetsluiting aan het lamphuis vast. Dit te verwijderen door handmatig de lamphoogte verstelling helemaal terug te draaien en daarna het luchtpotje via een kwart slag uit zijn bajonet te draaien. Indien het luchtpotje verwijderd is zonder helemaal handmatig de hoogte verstelling teruggedraaid te hebben (wat ik gedaan had), dan blijft het bedienasje in het lamphuis zitten en is het luchtpotje moeilijk/niet goed terug te plaatsen. Dan zonder luchtpotje alsnog de handverstelling helemaal terug draaien waardoor het bedien asje vrij/los komt en terug te plaatsen is op het luchtpotje. Hierna luchtpotje (met uitstekend bedienasje) weer in zijn bajonetsluiting plaatsen/draaien en handmatig de hoogte verstelling weer verstellen zodat het bedienas weer een vaste verbinding met de reflector maakt en elke luchtbedienening aan het potje het asje en dus ook de reflector in stand doet wijzigen.
Eigenlijk best eenvoudig als je weet hoe het precies zit.
14 jaar
Nou, dat is mooi.
Bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar