Mercedes-Benz C-Klasse: Koplamp hoogteregeling

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo mede knutselaars,
wie kan mij vertellen hoe de vacuumleidingen lopen vanaf de vacuumpomp in de bagageruimte?
Het is namelijk zo , dat de koplamphoogte hierdoor geregeld wordt en ook de centrale vergrendeling.
Het probleem is : bij een hoog toerental van de motor zakken de koplampen naar beneden,dus ook als je wat harder rijdt.
Staat dit systeem ook in verbinding met het motorvacuum?
Wie heeft er een schema voor mij?

mvg,
Hans.

Hans4040

Geplaatst door Hans4040 (295) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (295) PRO, 17 jaar geleden

Niemand ???

Hans4040 (295) PRO, 17 jaar geleden

Echt niet?

Harriehe (0), 17 jaar geleden

Hoi Hans,
Ik ben de laatste keer bezig geweest met luidspeakers te plaatsen in de hoedenplank en toen kwam ik ook deze leidingen tegen. Ik weet dat ook de hoofdsteunen op dit vacuumsysteem werkt. Dus onder de hoedenplank lopen deze leidingen ook. Verder weet ik het helaas niet.
Veel succes hiermee verder.
gr. Harrie

Hans4040 (295) PRO, 17 jaar geleden

Bedankt Harrie, maar ik heb een combi , zonder hoedenplank en mijn hoofdsteunen werken er niet op .
Dat zal wel een optie zijn in de Avantgarde uitvoering , ik heb een Elegance.
Ik kijk wel , misschien ga ik de leidingen wel volgen.

mvg,
Hans.

Hans4040 (295) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb mijn vraag ook voorgelegd aan de "specialisten" op het forum van de Mercedes-Benzclub Nederland ,maar daar schijnt men het niet te begrijpen.
Men heeft het over veerbollen en automatische hoogteregeling van de auto , maar dat heb ik niet.
het gaat puur om de vacuumleidingen van de vacuumpomp naar de koplampen en de CV.
Daar wil ik graag een schema van hebben , zodat ik kan zien hoe en waar naar toe de leidingen lopen.
En of dit systeem in verbinding staat met het motorvacuum.
De koplampen staan goed afgesteld en als ik zwaar beladen ben moet ik ze met de hand naar beneden regelen.
Er gaat dus NIETS automatisch.
Behalve dan in mijn geval , dan gaan de koplampen naar beneden als de motor meer toeren maakt en dat hoort niet zo.
Ik hoop dat er zich hier iemand bevind die daar wat meer kijk op heeft .
Ik ga eerst 2 weken op vakantie en daarna lees ik de oplossing wel (hoop ik ).

mvg,
Hans.

Hans4040 (295) PRO, 17 jaar geleden

Probleem opgelost!
De vacuum aansluiting op de linker koplamp zat niet goed vast.

mvg,
Hans.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.