Beste mensen, ik heb een oude 200 2.0 met naar het verluid het "nieuwere type distribitie" met dus de dubbele ketting ipv de enkele en mijn koppakking heeft de geest gegeven.......
Niet zo'n probleem, maar ik zit erg slecht in mijn tijd en wil dus alles zo efficiënt mogelijk aanpakken.
Nu vraag ik U dus; is er iets speciaals waar ik rekening mee moet houden? En vooral; hoe doe ik dat met de ketting; is dat makkelijk, is er een trucje of is het gewoon alles helemaal los?
Alle tips zijn welkom, dankuwel alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
merktekkens van nokkenas en krukas over eenzetten --ketting spanner demonteren -- tandwiel nokkenas demonteren -ketting laat u gewoon zakken--ketting geleider pennen demonteren -kop afhalen.
ps-- bij monteren wel ketting spanner in montage stand terug zetten (zeker niet vergeten ) anders nokkenas breuk als gevolg schade verwachten.en eventuweel nokkenas lagerskappen 800 of meer
suc6
Hint voor het uit trekken van die 2 pennen uit de kop . Gebruik een lange m6 bout ,doe daar een moer een stevige ring en bus op . Draai die bout tot het eind in die pen. Draai dan dat moertje voorzien van wat vet aan tot de pen er uit is. Als je de pen als trekmoer gebruikt is straks overal de schroefdraad uit. Mercedes raadt aan een nieuwe spanner te gebruiken bij zo'n klus. succes.
Bedankt voor de tips heren. Ik heb helaas nog niet eens de tijd gehad om de handel open te maken en dus kan ik me dingen nog niet heel goed inbeelden maar denk dat dat wel goed komt als ik bezig ben.
Alleen de "motagestand" van de spanner; hoe bedoel je dat? Toch gewoon weer ingebouwd? Of is er iets speciaals; een klik of een instelling oid?
Enneh, wat doen jullie met het inlaatspruitstuk; op de kop laten leek mij een aardig idee? Even die steun onderaan loshalen, maar dan kan hij wel blijven zitten toch?
in en uitlaatspruitstuk losmaken en opzij leggen
Meen je dat nou? Zo ik kon zien (maar heb dus nog niet echt goed gekeken) leek ik niet bij de moeren van het inlaatspruitstuk te kunnen komen en moet ik eerst de injectoren weghalen?? Dat doe ik dan liever niet bij zo'n oud ding..........
En de spanner, zou je daar nog even op in willen gaan? Ben je zeer erkentelijk!
Bereid je eerst voor en regel een werkbeschrijving . Je kan in 5 minuten meer vernielen dan je in uren op kan lossen. Als je dit nog nooit gedaan hebt laat het dan doen . Heb je een moment sleutel . Die kettingspanner heeft een blokkeersysteem , wel heen maar niet terug. Vooral als je geen tijd hebt ,en ook de kop moet als het tegen zit gevlakt worden. Groet.
Daar heb je gelijk in. Een momentsleutel heb ik wel en ik ben technisch genoeg om alles tot een goed einde te breien, ik wil alleen weten of er niet iets speciaals is; zo heeft ieder merk zijn eigen dingen en eigenaardigheden die je net even moet weten. Zoals dat blokkeersysteem; dat weet ik dan weer niet en op korte termijn een beschrijving regelen die je er ECHT bij helpt (en dus niet alleen laat zien waar de merktekens staan ed) zal waarschijnlijk niet lukken.
Ik heb inderdaad geen tijd en beperkte middelen en daar wringt de schoen.
Maar (ik neem aan jij ook) wij zijn automonteurs en brengen niet zomaar onze auto naar een garage.......ik kan geen 800 missen voor deze klus. Mocht ik een bedrijf vinden die het doet voor 500, breng ik hem er morgen nog heen.
Bij een garage moet en kan hij binnen een dag weer draaien. Bij mercedes staan overal merktekens en moeilijk is het niet ,maar er zitten weetjes bij. Ook de ketting kan niet naar onderen vallen want deze wordt door een aangietsel aan de pan op zijn plaats gehouden. Ook een goed gevulde gereedschapkist en t sleutels.
Precies, en die weetjes weet ik nu net niet. Ook het spook van de "eigen auto" hangt erboven; "het zal wel weer mis gaan" terwijl ik van bijna alle auto's die er rijden, wel eens koppakkingen gedaan heb......ik durf te zeggen dat ik honderden heb gedaan; alleen nog niet bij dit type moet ik zeggen.
Vind jij het bijzonder vervelend als ik je mail om wat uit te leggen cq vragen?
Ik zit niet de hele dag achter de laptop en net wat je zegt als het voor je zelf is zie je overal spoken. De wagen is al 21 jaar dus er zal wel het een en ander bij komen b.v. de kleppen inslijpen en de klephoedjes vervangen. Hoe goed is de ketting nog,kan je hem van het tandwiel lichten. Ook kan je zien hoe diep de spanner al staat. Bezint eer gij begint. Groet.
Okee, begrepen, dankjewel!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar