Hoi ik had laatst wat olie in mijn koelvloeistof , de koelvleistof en olie moesten ook worden bijgevuld. Geen rare luchtjes of slush in de olie dus er lekt iets olie naar mijn koelsysteem waardoor deze de koelvloeistof er uitgooit via de overloop. De dealer heeft het koelsysteem afgeperst en dat was ok. Volgende stap is de kop loshalen om te kijken of de pakking lek is of er een scheurtje in de kop zit.
Als het aleen de pakking is komt het totaal op ongeveer 1400 euro met vlakken motage etc. Als de kop echter ook gescheurd is komt hier nog eens 1000(ruilkop) of 1600(nieuwe kop) bij. Nu is de vraag of het vaak voorkomt bij dit model diesel dat de kop scheurt, op zich vind ik de koppakking nog net te doen maar als er nog een keer 1600 euro bovenop komt wordt het erg duur. Als ik echter voor een andere auto ga moet ik ook aardig bijleggen en weet je ook niet echt wat je koopt. De auto heeft nu 320dkm gereden en is voor de rest ok.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ie afgeperst is en ok dan zal er geen lek naar je koelsysteem of een cilinder zijn
en ook naar de olie kanalenis dan gen lekkage
wat ik denk is dat er een keer een lekke pakking is geweest en dat t ststeem niet goed gereinigd is en dat je nu olie resten ziet
als verder alles op peil blijft zou ik een koelsysteemreiniger gebruiken en dan nieuwe koelvloeistof erin en kijken wat ie dan doet
de kop kan je er altijd nog afhalen
Dat lijkt mij ook , Jerry.
Vooral als er verder geen klachten zijn en de auto goed loopt.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar