close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz A-Klasse: Koppeling W168 A-klasse

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,6 cdi

Beste,
de koppeling van onze A 160 cdi uit 2001 is erg slecht.
Die moet vervangen worden.
Volgens Haynes moet subframe met motor/bak in 1 keer onder de auto uit.
Is dit de enige methode? Kan de motor niet blijven zitten?
Iemand ervaring hiermee?

Geplaatst door

migil (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alles moet idd in één keer zakken. Is goed te doen mits je een 2-kolombrug en een goede stevige tafel hebt om alles te ondersteunen.

ok...
dank. Ik ga aan de gang. Heb helaas geen brug, dus daar ga ik dan iets anders op verzinnen.

migil 0

11 jaar

Ik ben er aan begonnen. Het meeste is los, ik wil er vast de aandrijfassen uittrekken aangezien ik dus de koppeling moet vervangen.
Vraag: is er een truuk voor om die aandrijfas uit het diff te krijgen? Ik heb hem aan de wielzijde los en ik verwacht dat ik hem er zo uit kan trekken. Het lijkt of de as geborgd is aan de bak?
Hij komt er voor geen centimeter uit...

migil 0

11 jaar

Met een bandenlichter er tussen en los wrikken kijk uit voor de keering, er zit een borgring in.

R_Bakker 0
badge

11 jaar

Nou, de motor/bak zijn eronderuit en ik heb de koppeling met druklager vervangen.
Motor/bak zitten weer aan elkaar.
Nu wil ik (aan de bovenzijde van de bak) de leiding van de koppeling weer vastmaken aan het stuk leiding dat uit de druklager steekt.
Dat doe je door de 2 leidingen in elkaar te steken en er dan in een gleufje een klemmetje/veertje te steken. Maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Heeft iemand enig idee hoe dat moet? Of is er een truuk voor?

migil 0

11 jaar

Eerst het veertje/borgje erin dan de leiding er in klikken.

R_Bakker 0
badge

11 jaar

Dat heb ik geprobeerd...maar met alle kracht die ik heb krijg ik het niet voor elkaar...
Hoe kan dat nou?
Ik heb zelfs bij de dealer een paar nieuwe veertjes gehaald...maar het lukt me niet.
Meteen daar gevraagd hoe ze het doen en inderdaad. Eerst veertje erin en dan drukken.
Heb het oude druklager ook erbij gepakt, daar krijg ik het ook niet voor elkaar. Nieuwe die ik heb is een orginele Sachs.
Is vastzetten met ijzerdraad een optie? Of krijg ik daar spijt van?
Dit kan toch niet ZO moeilijk zijn...

migil 0

11 jaar

Het stukje van de leidingkoppeling is toch conisch ?

Kijk in de andere leiding hoever je het veertje moet houden om de verbinding tot stand te brengen . (Spiegeltje )

Deze verbinding wordt al bij meerdere merken toegepast dus zal je het in de toekomst vaker zien.

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Michiel hoe zit het met de koppeling of heb je de handdoek in de ring gegooid ?

Groeten Jan.

Punt 50
badge

11 jaar

Beste Jan,
sorry voor de late reaktie...
ik heb die koppelingleiding met een dik ijzerdraad vastgezet.
Twee leidingen in elkaar geduwd en op de plek waar dat ijzeren veertje zat een ijzerdraad ingestoken (en omheen geduwd).

Verdient niet de schoonheidsprijs, maar zit wel vast.
Auto rijdt als een trein.

migil 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.