Mercedes-Benz E-Klasse: Koud slecht starten

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

Beste,

Met het koude weer zijn we vorige woensdag een mercedes E220 cdi moeten gaan depaneren. De motor sloeg niet aan zelfs na lang door starten
Gisteren begonnen met uitlezen en we kregen de foutcode p2021 en p2051 raildruk.
Toen ik de retour aan het meten was met de bekers startte de motor in een keer en weg foutcodes.
Inderdaad de raildruk was goed, alles in orde! Deze morgen terug proberen=> weer lang starten vooraleer de motor aansloeg Steeds geen foutcodes!
Gloeiers waren al vervangen

Wie heeft dit al mee gemaakt

Alvast bedankt

Gr Bert

Garage Mabeva

Geplaatst door Garage Mabeva (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 12 jaar geleden

Probeer eens de auto eerst een aantal maal op contact te zetten voor dat je de auto start. Gaat het dan wel goed, moet je het probleem zoeken in het lage druk-gedeelte(dus bv de brandstof die terug loopt door valse lucht. Anders vervolgens de injectors idd controleren op inwendige lekkage dmv de bekers. Trek wel de stekker van de nokkenassensor los, dan slaat de motor tenminste niet aan.

Garage Mabeva (0) PRO, 12 jaar geleden

Bedankt voor de reactie Jarno,

Dat had ik al gedaan maar geen verbetering merkbaar.
Ik heb vandaag wel 2 foutcodes gekregen bij de eeste lange start( ong 1 minuut) nl p2012 en 2051 beide over de raildrukbewaking. De ene code is 'raildrukbewaking onder minimale waarde en de ander maximale waarde overschreden. Twee tegenstrijdige foutcodes, niet?
Vandaag nogmaals retourtest gedaan. Dus de drukregelaar afgetrokken en dan mag je niets retour krijgen. Dit laatste was goed voor elke verstuiver.
Wat ik wel zie als hij draait als deze koud is . Hij rookt tamelijk van zo bruine grijze rook. Eenmaal warm rijdt deze perfect.
Ik verdenk toch nog steeds de verstuivers.

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 12 jaar geleden

Je kan beter de stekker van het drukregelventiel laten zitten en ipv daarvan de stekker op de nokkenassensor loshalen. Dan krijg je een betrouwbaarder resultaat.
Loppt de motor wel goed? Dus geen schommelend toerental oid?

Garage Mabeva (0) PRO, 12 jaar geleden

Ok dat kan ik nog eens doen! Bedankt
Als hij juist gestart is koud dan draait hij niet zo goed en rookt hij . De motor schud ook een beetje . Eenmaal warm loopt deze goed. Wat ik ook gezien heb is dat aan twee verstuivers een zwarte massa zit . Niet veel maar alwarschijnlijk lekt de verstuiver wal wat

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 12 jaar geleden

Je kan, als de motor staat de schudden, uitlezen welke injectors er niet goed meedoen. En die lekkage langs de brandplaatjes zou ik sowieso oplossen, nu valt het misschien nog mee en het wordt alleen maar erger natuurlijk.

Garage Mabeva (0) PRO, 12 jaar geleden

Het uitlezen doe je met uitschakelen injector?
Ik zal de waarde maar aannemen van de nieuw geplaatste verstuiver
Of met welke meetwaarde doe jij dat
Ik zit met een KTS

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.