Beste collega's
ik heb een GL320, met 80000km op de teller. het probleem ermee is, onder de 15 graden moet je 10 tot 15 seconden starten alvorens hij aanslaagt. eenmaal hij draaait is alles perfect. leg hem stil en na 2 uur start hij nog steeds perfect. Wacht je langer dan is het weer herzelfde verhaal.
Maar als ik 3 keer voorgloei dan start hij normaal!
De wagen is in totaal al een maand bij Mercedes binnengeweest(verschillende dealers): injectoren getest,gloeibougies vervangen,vliegwielsensor,nokkenassensor,mazoutfilter.... allemaal vervangen!
Probleem blijft hetzelfde: hun advies is : LEER ERMEE LEVEN , WANT HIJ START TOCH ALTIJD. voor nen Trabant van 40 jaar oud zou ik dit kunnen verstaan, maar niet voor zo een wagen.
Ik denk persoonlijk aan het terugvloeien van diesel, Mercedes zegt electronica.
De wagen heeft tot 6 maand geleden steeds perfect gestart!
Iemand een idee?
de groeten
Sven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
o-ringen op brandstofleidigen ververvangen
suc6
Het probleem lijkt mij idd ook in het terug lopen van de brandstof te zitten. Heb je het alleen als het koud is, of ook als de auto wat langer stil heeft gestaan?
Probeer anders eens om, in de situatie dat het probleem normaal optreedt, niet drie keer te gloeien, maar het contact 10 seconden aan te zetten voordat je start. Heb je het probleem dan ook niet, dan zit het idd in het terug lopen van de brandstof. In die tien seconden heeft de pomp in de tank namelijk de brandstof naar voren gepompt.
O-ringen vervangen zal het eerste zijn dat ik ga doen!
Dan zal het afwachten zijn tot de temperaturen wat dalen.
Om het echt te testen
Hou jullie op de hoogte.
Merci voor de snelle reactie
Sven
Heb je het echt alleen bij lagere temperaturen?
zoals wij het hebben kunnen testen doen de problemen zich voor onder de 10 graden.
Temperatuursensoren zijn gecontroleerd en OK bevonden.
Is probleem al opgelost?
Heb ook nog een tip nml.
Probleem is sinds begin van de week opgelost.
Aansturingsmodule van de gloeibougies was kapot.
Stuurde meer dan 8 volt door de gloeibougies. Module vervangen en hij start terug perfect.
( dit probleem konden ze niet oplossen bij Mercedes zelf!!!!! Met behulp van specialist in autoelectronica is de oplossing gevonden)
Merci voor mee te denken
De groeten en tot de volgende
Sven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar