Mercedes-Benz 190: KVS verlies van 1 liter op 400KM !!

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: W201 2.0 D

Ik zit met het volgende probleem
Van de winter is met deze wagen gereden met een bevroren koelsysteem
Je raad het al ...bijna alles kapot gevroren en gegaan

Nu heb ik dus al vervangen
Waterpomp + Thermostaat
Motor -Radiator
Kachel - Radiator + rubberen ringen
2 KVS Slangen ( van thermohuis naar expansievat en de slang van kachel radiator naar expansievat )

Maar nu blijft deze KVS gebruiken en wel 1 liter op 400KM
Geen witte damp bij uitlaat gassen
Geen olie bij KVS
Geen bubbels in expansievat
Motor loopt gewoon goed
Ook is deze helemaal droog buitenom

Bij 1 uur stationaire draaien is alleen de bovenste slang hard ( van motor naar Radiator )
maar wel nog in te drukken
naar afkoelen is druk weer helemaal weg Temp wordt mooi 81C
Kachel is snel warm
Nou ik weet het niet meer

Nu wil ik hem wel afpersen maar alle koelvloeistof afpersset gereedschap wat je kunt kopen werkt niet op mercedes ???
Want ik begin toch het vermoede te krijgen dat het de koppakking is alleen niet zichtbaar en niet ruikbaar !!

Iemand die dit kan bevestigen ( mijn vermoeden ) cq mij kan vertellen waar ik een koelvloeistof afpersset krijg voor een Mercedes W201 2.0 Diesel ??

Serge07

Geplaatst door Serge07 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 11 jaar geleden

Is het koelvloeistoftankje niet gewoon lek...?

Serge07 (0), 11 jaar geleden

Totaal geen spoor van KVS te zien of te wel kurk droog

autovalente (0) PRO, 11 jaar geleden

vervang de dop van het expansievat eens, best kans dat de werking niet 100% meer is.. succes

Serge07 (0), 11 jaar geleden

Ok ga ik nu halen maar blijf het vreemd vinden dat ik geen spoor zie van KVS

Ok deze zit er nu op a 9,40
Wat meteen opviel was de rubberrand onderop deze is aanwezig op de oude niet
tevens lijkt dit wel een gemodificeerde uitvoering
Ziet in het geheel toch wel anders uit

Nou we gaan weer eens 400 km rijden voor de lol kijken wat gebeurd

Serge07 (0), 11 jaar geleden

Jep dat was het zo te zien

Heb nu 475 km erop zitten en niveau blijft gelijk dus idd de dop ( hoe stom het ook klinkt ) was de boosdoener
Blijf het wel nog steeds raar vinden dat ik daar geen spoor van zie !!!!

Wel steeds gekeken bij warme motor
Bij een koude motor is hij ongeveer 1 cm gezakt maar volgens mij is dat normaal ??

Maar goed verholpen is verholpen

Bedankt maar weer eens voor het meedenken

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.