Mercedes-Benz 190E W201: Slecht starten bij warme motor W201 230 uit 1986

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Goedendag,

Mijn W201 (190) uit 1986 start slecht als de motor warm is. Soms moet ik wel 10x starten. Hij wil ietsjes aanpakken, maar slaat dan weer af.
Het is een 2.3 8V motor uit 1986 automaat.

Update: Tevens heb ik vermogenverlies. Motor loopt wel mooi regelmatig, maar trekt niet mooi. Lijkt wel of ik 90 pk heb ipv 136

Jullie enig idee waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt!!!

FrankG82

Geplaatst door FrankG82 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

kaleido 1 (1895) PRO, 11 jaar geleden

Als hij aanslaat lijkt het dan of hij verzopen is , veel zwarte rook uit de uitlaat.
Temperatuursensor water of lucht zou een oorzaak kunnen zijn.
storings geheugen uitlezen geeft misschien een oplossing.

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

Storings geheugen uitlezen? De auto is uit 1986 ;)
de auto rookt niet zwart. Ik denk persoonlijk dat de choke blijft hangen/steken. Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben

kaleido 1 (1895) PRO, 11 jaar geleden

Controleer dat eerst maar eens dan.
Er zijn types die een stekker hebben waar knippercodes uit telezen zijn , maar zal dan wel niet.
Succes

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

kaleido 1-was toen nog niet uit te lezen.

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

dank jullie voor de antwoorden.

Kun je mss iets specifieker zijn over koud startventiel en pomprelais?

Alvast bedankt!!

Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden

De storingscode`s zijn uit te lezen met een lambdasondetester of dwellmeter.
werkwijze wordt uitgelegt op Autodata®

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

toen nog niet wel later van af rüf/kat

Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden

oke..

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

en waarom mag ik de pomprelais vervangen?

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

Ik denk persoonlijk dat het wat anders is. Heb vandaag in een W124 2.3 gereden. Die is aanzienlijk sneller/feller.
Mijn auto heeft dus ook vermogensverlies

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

Auto is wel uit te lezen (9 polige stekker). Dit gaan we ff doen

Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden

Ben benieuwd...

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

helaas nog geen tijd voor gehad, er is een afspraak gemaakt bij de Mercedes garage (kan niet iedereen uitlezen helaas).

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

De auto loopt nu ook niet gelijkmatig bij een constante snelheid. Het toerental 'schokt' soms

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

ons is aangeraden om de (later ingebouwde) katalysator te verwijderen.
Dat gaat vd week gebeuren

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=FrankG82]Auto is wel uit te lezen (9 polige stekker). Dit gaan we ff doen[/quote]
hoe zit het met uitlezen lees ik verder niets meer van

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

daar kwam verder niets uit

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

dus was niet uit te lezen.
gr

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

dat wel, maar geen bijzonderheden gevonden

kaleido 1 (1895) PRO, 11 jaar geleden

Gemeen lachje hans.

ster (0), 11 jaar geleden

brandstofdruk al gemeten??

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

De katalysator is vervangen en de auto loopt nu een stuk beter. Katalysator was naderhand ingebouwd (in Duitsland).
Nu nog wel even afwachten of de startproblemen en het 'stotteren' helemaal voorbij is

Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden

[quote=FrankG82]Katalysator was naderhand ingebouwd (in Duitsland).[/quote]
Nee hoor...in Duitsland werdt hij al in de fabriek ingebouwd en niet "naderhand".

FrankG82 (0), 11 jaar geleden

Ik heb alle boekjes erbij en alle Duitse papieren. Volgens de papieren is deze in 1992 ingebouwd. Het verschil is ook duidelijk te zien tussen een katalysator die naderhand ingebouwd is en een fabriekskat

Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden

oke

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.