auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 190E W201: Slecht starten bij warme motor W201 230 uit 1986

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Goedendag,

Mijn W201 (190) uit 1986 start slecht als de motor warm is. Soms moet ik wel 10x starten. Hij wil ietsjes aanpakken, maar slaat dan weer af.
Het is een 2.3 8V motor uit 1986 automaat.

Update: Tevens heb ik vermogenverlies. Motor loopt wel mooi regelmatig, maar trekt niet mooi. Lijkt wel of ik 90 pk heb ipv 136

Jullie enig idee waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt!!!

Geplaatst door

FrankG82 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als hij aanslaat lijkt het dan of hij verzopen is , veel zwarte rook uit de uitlaat.
Temperatuursensor water of lucht zou een oorzaak kunnen zijn.
storings geheugen uitlezen geeft misschien een oplossing.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Storings geheugen uitlezen? De auto is uit 1986 ;)
de auto rookt niet zwart. Ik denk persoonlijk dat de choke blijft hangen/steken. Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben

FrankG82 0

12 jaar

Controleer dat eerst maar eens dan.
Er zijn types die een stekker hebben waar knippercodes uit telezen zijn , maar zal dan wel niet.
Succes

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

kaleido 1-was toen nog niet uit te lezen.

willy9 0
badge

12 jaar

dank jullie voor de antwoorden.

Kun je mss iets specifieker zijn over koud startventiel en pomprelais?

Alvast bedankt!!

FrankG82 0

12 jaar

De storingscode`s zijn uit te lezen met een lambdasondetester of dwellmeter.
werkwijze wordt uitgelegt op Autodata®

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

toen nog niet wel later van af rüf/kat

willy9 0
badge

12 jaar

oke..

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

en waarom mag ik de pomprelais vervangen?

FrankG82 0

12 jaar

Ik denk persoonlijk dat het wat anders is. Heb vandaag in een W124 2.3 gereden. Die is aanzienlijk sneller/feller.
Mijn auto heeft dus ook vermogensverlies

FrankG82 0

12 jaar

Auto is wel uit te lezen (9 polige stekker). Dit gaan we ff doen

FrankG82 0

12 jaar

Ben benieuwd...

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

helaas nog geen tijd voor gehad, er is een afspraak gemaakt bij de Mercedes garage (kan niet iedereen uitlezen helaas).

FrankG82 0

12 jaar

De auto loopt nu ook niet gelijkmatig bij een constante snelheid. Het toerental 'schokt' soms

FrankG82 0

12 jaar

ons is aangeraden om de (later ingebouwde) katalysator te verwijderen.
Dat gaat vd week gebeuren

FrankG82 0

12 jaar

[quote=FrankG82]Auto is wel uit te lezen (9 polige stekker). Dit gaan we ff doen[/quote]
hoe zit het met uitlezen lees ik verder niets meer van

willy9 0
badge

12 jaar

daar kwam verder niets uit

FrankG82 0

12 jaar

dus was niet uit te lezen.
gr

willy9 0
badge

12 jaar

dat wel, maar geen bijzonderheden gevonden

FrankG82 0

12 jaar

Gemeen lachje hans.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

brandstofdruk al gemeten??

ster 0

12 jaar

De katalysator is vervangen en de auto loopt nu een stuk beter. Katalysator was naderhand ingebouwd (in Duitsland).
Nu nog wel even afwachten of de startproblemen en het 'stotteren' helemaal voorbij is

FrankG82 0

12 jaar

[quote=FrankG82]Katalysator was naderhand ingebouwd (in Duitsland).[/quote]
Nee hoor...in Duitsland werdt hij al in de fabriek ingebouwd en niet "naderhand".

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Ik heb alle boekjes erbij en alle Duitse papieren. Volgens de papieren is deze in 1992 ingebouwd. Het verschil is ook duidelijk te zien tussen een katalysator die naderhand ingebouwd is en een fabriekskat

FrankG82 0

12 jaar

oke

Hans4040 1435
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.