Goedendag,
Mijn W201 (190) uit 1986 start slecht als de motor warm is. Soms moet ik wel 10x starten. Hij wil ietsjes aanpakken, maar slaat dan weer af.
Het is een 2.3 8V motor uit 1986 automaat.
Update: Tevens heb ik vermogenverlies. Motor loopt wel mooi regelmatig, maar trekt niet mooi. Lijkt wel of ik 90 pk heb ipv 136
Jullie enig idee waar dit aan kan liggen.
Alvast bedankt!!!
Geplaatst door FrankG82 (0) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
26 Reacties
kaleido 1 (1895) PRO, 11 jaar geleden
Als hij aanslaat lijkt het dan of hij verzopen is , veel zwarte rook uit de uitlaat.
Temperatuursensor water of lucht zou een oorzaak kunnen zijn.
storings geheugen uitlezen geeft misschien een oplossing.
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
Storings geheugen uitlezen? De auto is uit 1986 ;)
de auto rookt niet zwart. Ik denk persoonlijk dat de choke blijft hangen/steken. Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd hebben
kaleido 1 (1895) PRO, 11 jaar geleden
Controleer dat eerst maar eens dan.
Er zijn types die een stekker hebben waar knippercodes uit telezen zijn , maar zal dan wel niet.
Succes
willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden
kaleido 1-was toen nog niet uit te lezen.
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
dank jullie voor de antwoorden.
Kun je mss iets specifieker zijn over koud startventiel en pomprelais?
Alvast bedankt!!
Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden
De storingscode`s zijn uit te lezen met een lambdasondetester of dwellmeter.
werkwijze wordt uitgelegt op Autodata®
willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden
toen nog niet wel later van af rüf/kat
Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden
oke..
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
en waarom mag ik de pomprelais vervangen?
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
Ik denk persoonlijk dat het wat anders is. Heb vandaag in een W124 2.3 gereden. Die is aanzienlijk sneller/feller.
Mijn auto heeft dus ook vermogensverlies
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
Auto is wel uit te lezen (9 polige stekker). Dit gaan we ff doen
Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden
Ben benieuwd...
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
helaas nog geen tijd voor gehad, er is een afspraak gemaakt bij de Mercedes garage (kan niet iedereen uitlezen helaas).
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
De auto loopt nu ook niet gelijkmatig bij een constante snelheid. Het toerental 'schokt' soms
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
ons is aangeraden om de (later ingebouwde) katalysator te verwijderen.
Dat gaat vd week gebeuren
willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden
[quote=FrankG82]Auto is wel uit te lezen (9 polige stekker). Dit gaan we ff doen[/quote]
hoe zit het met uitlezen lees ik verder niets meer van
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
daar kwam verder niets uit
willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden
dus was niet uit te lezen.
gr
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
dat wel, maar geen bijzonderheden gevonden
Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden
[img]http://fc04.deviantart.net/fs48/f/2009/1...[/img]
kaleido 1 (1895) PRO, 11 jaar geleden
Gemeen lachje hans.
ster (0), 11 jaar geleden
brandstofdruk al gemeten??
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
De katalysator is vervangen en de auto loopt nu een stuk beter. Katalysator was naderhand ingebouwd (in Duitsland).
Nu nog wel even afwachten of de startproblemen en het 'stotteren' helemaal voorbij is
Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden
[quote=FrankG82]Katalysator was naderhand ingebouwd (in Duitsland).[/quote]
Nee hoor...in Duitsland werdt hij al in de fabriek ingebouwd en niet "naderhand".
FrankG82 (0), 11 jaar geleden
Ik heb alle boekjes erbij en alle Duitse papieren. Volgens de papieren is deze in 1992 ingebouwd. Het verschil is ook duidelijk te zien tussen een katalysator die naderhand ingebouwd is en een fabriekskat
Hans4040 (335) PRO, 11 jaar geleden
oke