mijn 300d gloeit maar kort voor het geel lampje is maar enkele seconde aan.
daardoor moet smorgens wat langer doorstarten voordat de motor aanslaat.
als de motor warm is is er niets aan de hand, maar het gloeien duurt dan net zolang.
als ik smorgens 2keer voorgloei start hij beter.
nu mijn vraag: kan ik dat voorgoeien langer afstellen???
tijdens het rijden blijft mijn geelgloeilampje uit dus zijn mijn spiralen goed...toch???
vraag 2
ik heb een vraagbaak van m'n auto, daarin staat dat het stationairetoerental electronic geregeld is.
dat kan kloppen want er zit een stekkertje met daaraan 2 draadjes aan de dieselpomp.
nu loopt mijn auto in de p-stand sneller en ooit ook onregelmatig stationair dan in de d-stand. dan loopt de motor
iets langzamer en wel regelmatig wat volgens mij ook goed is. helaas heb ik geen toerenteller.
zouhet kunner dat er ergens een sensor kapot is of zit zoiets nog niet op mijn auto????
dan nog een vraag: hoe betrouwbaar is de 300 6cil met automaat???? met 410.000 km op de teller (nap)
want de automaat werkt op vacuum enz enz.
alvast bedankt voor je reactie.
mvg diesel driver
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De lengte van voorgloeien wordt bepaald door een temperatuur sensor die in het koelwater. Dus bij koude motor langer gloeien. Het lijkt erop dat bij jouw auto hij altijd de warme variant doet. Meest waarschijnlijk is dat die sensor zou kapot is. Zou ook het voorgloei besturingskastje kunnen zijn. Ik heb een detail beschrijving van het voorgloei circuit als pdf file, mischien heb je er wat aan. Het is te meten als je wat ervaring hebt met spanning en stroom meten.
Bij mijn auto (W124 300D 1994 462000KM) is de gloeitijd duidelijk langer bij koude motor.
Over die stationair regeling weet ik geen details. En zo'n automaat, wat ik begrepen heb van kenners is dat de automaten in de W124 serie goed zijn (beter dan de W126 serie) maar het blijft een stuk techniek wat af en toe aandacht nodig heeft in zijn lange leven. Eventueel zijn die bakken ook te reviseren of te vervangen, er is genoeg te koop.
Bij twijfel zou je eens naar een automaat specialist kunnen gaan voor een advies. Zij kunnen vaak door een ritje te maken al veel zeggen over de bak.
www.triadot.com/mb/voorgloei_installatie_testen.pdf
Vraag 2,
Het klopt dat een automaat in P wat sneller draait dan in D dus daarover geen zorgen, over het onregelmatig lopen is op afstand niets te zeggen dat kan ook jou gevoel zijn.
Over Betrouwerbaarheid ook geen zorgen, bij goed onderhoud bijna het eewige leven.
16 jaar
Kan zijn dat je BDP sensor defect is, zat volgens mij ergens in het koppelings-huis in de buurt van het oliefilter (onder).
De elektronische regeling van het stat toerental wordt geregeld door de ARA . Dit stuurdoos(je) zit achter de batterij en de tekst ARA staat erop . Als deze defect is kan het zijn dat uw elektr. regeling nog werkt , maar uw toerenteller gaat niet meer werken . Dus vervangen kost ongeveer 150euro . Onregelmatig draaien heeft hier niets mee te maken , deze verhoogt of verlaagt enkel het stat. toerental . suc6
Het feit dat de auto in P "gewoon"stationair draait komt omdat de auto dan stationair draait zoals alle auto's zeg maar. Als je em in de D zet is de motor belast, daardoor loopt hij anders en regelmatiger.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar