Mercedes-Benz E-klasse Combi 2006: Leeglopende accu

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 272943, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 170

Leeglopende accu.

Lekstroom, lekspanning,

Met multimeter gekeken of er lekstroom liep, maar 0 op de meter.
Gecheckt of de dynamo warm voelde bij koude motor, want dan zou de diode stuk kunnen zijn. Hij was koud.
Wat zou mijn accu kunnen leegtrekken als er geen lekstroom is en geen kapotte dynamo is?

Groeten, Rogier

Geplaatst door

Bosshardt (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De accu zelf kan natuurlijk ook defect zijn , hoeveel accu s heb je in de auto ?
Als je accuklem los neemt en je meet tussen de min klem en de accu , moet je lekstroom meten als deze er is , amperage op de laagste stand zetten .
Als je de accuklem los laat en 12 uur later meet wat is de spanning dan ?

Dank je! Accu is hagelnieuw. Heeft het dan nog zin dat trucje met 22 uur accuklem loslaten te proberen..?

Bosshardt 0

2 jaar

12 uur , ook een nieuwe accu kan stuk zijn , of waren de klachten er voor de wissel ook ?

Accu bleek slecht bij Apk. Klachten waren daarvoor ook al, en helaas niet verdwenen na nieuwe accu. Ben zelfs bang dat de oude accu verslechterd is door al dat leeglopen en weer opladen op korte stukjes rijden.

Bosshardt 0

2 jaar

Lekstroom is met een goede multimeter zeker te meten , zoals ik al schreef , min klem los nemen, multimeter op Ampere en meten tussen klem en minpool , als lekstroom de oorzaak is meet je meer dan 0.05 ampere.

Sinds ik een paar keer grotere afstanden heb gereden en het minder koud is, heb ik de 'accu te leeg' melding niet meer gehad.. meer rijden dus...🤔 Dank voor de reacties.

Bosshardt 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz E-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.