close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz L409: lekke koppakking

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine

Hallo

Ik heb een bus gekocht waarin een motor met lekke koppakking

Ben op zoek naar informatie om koppakking te vervangen

Daarnaast wil ik graag weten wat voor motor er in ligt, cilinderinhoud

Het betreft iig een 4 cilinder benzinemotor

Het betreft een ex brandweerwagen met kenteken 56-ub-86

Dus, wie kan mij een acurate beschrijving leveren voor het vervangen van de koppakking

ik heb ene boek voor mijn neus liggen, in het duits, betreffende alleen dieselmotoren

Nu zal dat niet erg veel afwijken mbt benzine, maar toch


bvd

Marcel

Geplaatst door

malle (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

origineel zou het dit moeten zijn:

Marke:
MERCEDES
Model:
L 409
Serie:
2.3
Typ:
611
Engine:
2.3
Baujahr:
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
KW:
66
Treibstoff:
Benzin
Motorcode:
M115.952
Aufbau:
Keine Angaben
Zylinder:
Anzahl 4
Ventile:
Anzahl 8
Türen:
Anzahl 0
Getriebe:
Mechanisches 4-Gang Getriebe

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Voila, is het een 2.3

Daar ben ik blij mee

Ook omdat ik aan het overwegen was, of een andere motor, en dan meteen een upgrade van 2.0 naar 2.3, of kopakking vervangen

Is zon beetje net zoveel werk

Nu vervalt met deze info de upgrade dus wordt het, koppakking vervangen

Nu heb ik dat in mijn leven al tig keer gedaan, maar niet bij een benz motor als deze, doe het graag goed dus info nog steeds welkom, maar heb nu wat meer info om mee verder te zoeken

bedankt, top!

marcel

malle 0

13 jaar

vruit, plaatje bij praatje

Koppakking wordt niet vervangen, komt andere motor in

[img]http://i187.photobucket.com/albums/x56/a...[/img]
[img]http://i187.photobucket.com/albums/x56/a...[/img]

2 verbrande kleppen en een motor die een half jaar onder water heeft gestaan, had stille hoop dat het nog te redden was, blok heeft maar 45000 echt km gelopen, helaasj

Motor is er inmiddels uit, andere zoeken, bedankt voor de info iig Hans :)

malle 0

13 jaar

Weet iemand toevallig aanhaalmomenten vliegwielbouten?

Heb inmiddels andere motor maar vliegwiel over moeten zetten

bvd

malle

malle 0

13 jaar

4,5 Nm plus 90 graden

willy9 0
badge

13 jaar

Thx, inmiddels ziet motor er weer in, voor zekerheid maar lock-tite gebruikt bij vliegwielbouten

Die kolerebak er nog onder morgen en de rest aansluiten

Marzz

malle 0

13 jaar

Beste mensen

Ik heb na het inbouwen van de motor, de bus rijdt inmiddels weer, nog een vraag over de hydraulische koppeling

Is die af te stellen?

Voorheen zat het pedaal erg onderin, pakte de koppeling meteen, na ontluchten pakte die op de helft van de pedaalslag en dat was prima

Nu, 3 dagen later, paktie op 3/4 de van de pedaalslag

Hoe kan dat?

Is dat af te stellen?

Hoe los ik dat op?

bij voorbaat dank :)

Malle

malle 0

13 jaar

Beter laat dan niet, ik heb er ene tijdje me gereden, en het pakmoment bleef constant

Daarna heb ik de koppeling wat minder hoog gezet door wat ' losser' te ontluchten, de bak schakelt prima, het koppelingspedaal pakt net iets vroeger nu

probleem opgelost

mars

malle 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 409 of stel zelf een nieuwe vraag.