Motor heeft in het voorjaar een lekke koppakking gehad en na de reparatie daarvan heeft hij 6 weken perfect gelopen. Langzaam is hij wat minder gaan lopen en vooral stationair kun je vernemen dat hij niet helemaal zuiver rond loopt. Hij geeft een fout op zijn drukregelklep, maar de raildruk stationair is 320 bar.
Start verder goed, maar tijdens accelereren verneem je ook dat hij niet alle vermogen meer heeft. We hebben volgende week een afspraak om er eens naar te kijken, maar zijn er mensen bekend met problemen met de brandstofdruk regelklep? Of misschien een lekke klep?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De afdichtingen van de klep geven soms problemen, maar het meest voorkomende probleem rondom raildrukken bij deze motoren komt van een defecte verstuiver, hiervan gaat de motor ook wat onregelmatig lopen.
Wat ook ooit gebeurt is dat de koper ringen onder de verstuivers lek raken en dat is zichtbaar door zwarte (asfalt) achtige troep rondom de verstuiver.
Maar een verstuiver retouropbrengst test is de makkelijkste manier om de verstuivers vast een beetje in beeld te brengen, dit kan zonder de verstuivers te demonteren.
We hebben de retouropbrengst eerst gecheckt en die was gelijkmatig. Daarna met STAR uit laten lezen en die gaf 3 verstuivers aan die buiten hun bereik zaten. Gezien de kosten heeft de klant hem eerst weer meegenomen.
Bedankt voor je tip Peter.
Graag gedaan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar