Mercedes-Benz E-Klasse: losse kop alternator

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: type 211 220cdi

Beste leden onlangs was mijn spanner kapot van de multi V riem van mijn mercedes e 220cdi type 211. Daar ik natuurlijk een nieuwe gaan kopen was bij een officiele daeler heb ik daar gesproken met een garagist dat daar ook voor onderdelen kwam halen en deze wist mij te vertellen dat dat probleem kan opgelost worden door een losse kop op de alternator te plaatsen.Heb nu al heel wat gelezen op dit forum maar heb daar nog niemand iets over zien schrijven.Nu kan het toch niet zijn dat het alleen bij mij is dat dat onderdeel kapot gaat.Graag had ik enkele meningen over dat probleem, want die persoon wist mij te vertellen als ik geen losse alternatorkop plaats de spanner terug kapot zal gaan.
MvgPatrick

slebon 1

Geplaatst door slebon 1 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

dockedmarc1 (0), 14 jaar geleden

hallo patrick, het kan goed de vrijloop van het dynamo zijn, de spanner gaat vaak niet stuk (kan natuurlijk wel).
je kan een simpele test doen, door je snaar er af te halen en dan de poelie van je dynamo vast te pakken en de dynamo een zet geven, wel de poelie vast blijven houden.
als dan de dynamo vrij kan draaien t.o.v. de poelie is er niks aan de hand met de poelie, maar meestal zit deze vast.
ik hoop dat je er zo uitkomt.

marc

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

volgens chassis nr laten opzoeken bij dealer want er zijn type alternators met een gewoon poulie en met een vrijlooppoulie op af fabriek gemonteert --dus opletten niet zelf wisselen
met vrijloop heeft een veergespanner riemspanner
met gewoon poulie staat er een vrij krachtige demper bij de riemspannerinrichting bij gemonteert af fabriek uit

slebon 1 (0), 14 jaar geleden

Ik heb de poullie al eens gedemonteerd na vaste stelling dat de alternator geen vrijloop had en het is een vaste.Als ik daar dan een vrijloop poullie opmonteer origineel van mercedes dan zou normaal gezien het probleem opgelost zijn volgens een garagist van mercedes die heeft mij zelf de raad gegeven dat hij dat zo doet bij alle e type cdi. Die monteren is voormij geen probleem het gaat er maar om als ik iets verander wil ik zeker weten dat het een verbetering is

dockedmarc1 (0), 14 jaar geleden

ik ken de cdi motoren niet anders als met zo'n vrijloop.
maar goed het kan altijd natuurlijk.
ik zou dan toch nog de spanner even controleren.

marc

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.