auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Sprinter: lucht in brandstof systeem sprinter 210

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.9

Hallo allemaal,mijn vader heeft een probleem met zijn sprinter 210,er komt continu lucht in de uitgaande slang van de brandstof filter,in de aanvoer slang zit geen lucht,we hebben al de o-ringen in het filterhuis vervangen en toch komt er lucht bij,ook het filter zit niet vol met diesel maar voor een kwart vol,volgens mij moet die toch vol zitten,weet iemand hoe dit kan?wij weten het niet meer.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alan;voor mij een bekend probleem . Er komt dus toch lucht in het systeem ! Het kwam bij mij voor als je het filter gewisseld had . Bleek de oorzaak in die bevestiging bovenop dat filter te zitten . Vernieuwen die handel ,ook nieuwe "O " ringetjes dichten niet altijd goed af . Vul eerst het filter helemaal vol en maak een proefrit . Controleer of het filter nog vol zit en ook gasbelletjes mogen niet zichtbaar zijn! Juist omdat het filter zo hoog gemonteerd zit en onder vacuum staat zie je geen lekkage.
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

dus met andere woorden,als ik het filter en filterhuis met pers lucht op druk breng,en ik spuit lekzoek spray dan zou ik het kunnen zien.

flow 0

12 jaar

De pomp zuigt lucht door lekkage naar binnen !!!!!!! Dus als je de tank onder een lichte druk zet of het filter laag dan moet er dieselbrandstof uit komen . Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

ik dacht alleen het filter en het filterhuis compleet onder druk te zetten,ik heb net een fles opgehangen aan de motorkap haak,vol met diesel en de uitgaande slang verlengt en in de fles gehangen,ik heb dit gedaan om lekage's uit te sluiten richting brandstof pomp,nu weet ik dat de brandstof filter/huis lekt,want de aanvoer slang die naar het filter gaat is vrij van lucht,dus is het puur filter of filterhuis.

flow 0

12 jaar

Wat jij wilt maar via de tank kan je de hele aanvoer controleren.

Punt 65
badge

12 jaar

dat kan ik ook doen,is een 0,5bar genoeg voordat mijn tank als een schildpad eruit komt te zien.

flow 0

12 jaar

Je hoeft niet meer druk te geven dan dat voor een meter op voeren van de brandstof nodig is,dus is 0,1 bar genoeg . Als je de tank bol ziet staan al is een beetje niet schadelijk. Je kunt ook de leiding van de tank nemen en dan wat druk op de leiding ,dan is 1 bar al voldoende .
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

zaterdag gaan we beginnen,ik laat het wel weten.

flow 0

12 jaar

hallo,zaterdag het zaakje eens open gemaakt,het lucht probleem is nog niet opgelost alle o-ringen vervangen maar mocht niet baten maar het is wel een stuk minder geworden,verder heb ik de egr klep gecontroleerd en die is ook kapot er zit een scheur in de membraam.Die heb ik vandaag besteld,maar wat me wel is opgevallen is dat de membraam die op de turbo zit vol met olie zit,ook dat vacuum slangentje wat vanaf de membraam naar het slakkenhuis gaat zat vol met olie,heb probeerd de olie uit de membraam te krijgen maar het valt nog niet mee,hoe zou ik dat kunnen doen? ik heb ook die stang gecontroleerd waar de waste klep op zit of die niet mischien was vast geroest,kan het zijn dat de motor inhoud omdat de egr niet werkte? en alle kleuren van de regenboog uit de uitlaat komen?

flow 0

12 jaar

Heeft de motor op de inlaat een luchthoeveelheidsmeter ? Zo niet die klep met rust laten en slangetje afdoppen. Zo ja dat moet deze op het moment van openen wel een vermindering van lucht aan de meter doorgeven. In de inlaat is altijd wel olie door de carter ontluchting . Dat membraamhuis moet er natuurlijk niet mee vol zitten . Met een vacuumpompje kan je het er wel uit krijgen .Desnoods even demonteren.
Succes.

Punt 65
badge

12 jaar

nee heeft geen lmm,heeft wel een zwart blokje op de inlaat pijp met een slangetje die de inlaat pijp in gaat,op dat zwarte blokje zit wel een stekker,is dat de absolute druk sensor? en waarvoor diend deze en daarvoor zit weer een temperatuur sensor ook in de inlaat pijp.Ik zal proberen om de olie uit die membraam te trekken met een ruitensproeier pompje.

flow 0

12 jaar

kan iemand mij zeggen hoeveel ohm die indicatie verstuiver moet hebben?

flow 0

12 jaar

zo;mensen de problemen zijn opgelost,maar helemaal krijgen we hem niet dicht van lucht maar goed,die verstuiver met dat draadje eraan vervangen voor een nieuwe en de bus trekt weer als vanouds,maar wel 500€ lichter allemaal bedankt voor jullie reaktie's en tot de volgende keer.

flow 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.