Het volgende doet zich voor. Als de auto een nacht gestaan heeft start hij smorgens niet en zit er lucht in het brandstofsysteem. Je moet hem dan aanslepen, want je start een volle accu leeg en dan loopt hij nog niet. Is ook niet iedere morgen, hij kan ook 4 dagen goed zijn en dan ineens weer niet starten. De retourleidingen zijn vernieuwd en ook alle o-ringen van de brandstofleidingen rondom filter en pomp. Brandstofpomp is uitwendig kurkdroog, voor de rest is er nergens een lekkage te zien. Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Warmtewisselaartje ook vervangen? Zit aan de voorkant onder het inlaatspruitstuk in het blok geschroefd met 4 torxboutjes.
Als je de retourleiding bij de tank afplugt en dan met de hand oppomt dan komt er ook druk op het retour systeem te staan, misschien zie je dan na een tijdje een dieselplek nat worden, als het echt een heel klein lek is dan vind je het niet gauw diesel is dikker dan lucht dus een probleem.
ik heb het eens opgelost door het systeem met stikstof door te blazen en daarna ( mag niet ) een beetje R134A in het systeem gedaan en toen met stikstof 2 bar gezet op het systeem, daarna met een snuffelaar voor R134A de leidingen afzoeken R 134A is zeer dun dus als er een miniscuul lek zit vind je het met de snuffelaar.
succes Marcel.
terugslagklepje monteren in de toevoerleiding zodat de brandstof niet afloopt
Heb warmtewisselaar vervangen en terugslagklep gemonteerd, is tot nu toe nog goed, maar even afwachten, bedankt voor de reacties!
kunstof brandstofleidingen vervangen en retourlekaage van de verstuivers controleren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar