close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz GL 320 CDI 4MATIC: Luchtvering vervangen en veert niet.

Goedenavond,
Mijn MB GL X164 heeft een probleem met de Luchtvering. Een paar weken geleden kreeg ik een storing op de Luchtvering en tegelijkertijd kon ik ook niet meer schakelen tussen Sport/Auto./Comfort. Hij bleef in Sport staan.
Vervolgens naar een MB specialist en hier bleek dat de veerpoot rechtsvoor defect te zijn en ook de schokbreker linksachter lekte olie.
Toen maar besloten om beide veerpoten voor, en beide schokbrekers achter te vervangen door het merk Aerosus.
Alles gemonteerd en nu blijkt de vering bikkelhard te zijn. Calibreren mocht niet baten en het lijkt alsof het beetje vering slechts 'uit de banden komt', de schokbrekers doen niets. Daarnaast klappert het gigantisch ergens aan de vooras alsof ineens stabilisator-stangen vervangen moeten worden terwijl daar nergens speling te vinden is.
Verder: geen foutmeldingen, niet op het dashbord, niet in de uitlees-apparatuur; de hoogte-regeling werkt gewoon, hij stijgt en hij daalt; de bediening om te schakelen op het dashbord tussen de Sport/Auto./Comfort doet het weer maar er gebeurt niets aan het onderstel.
Zou het kunnen dat één van de nieuwe veerpoten kapot is (en daar het gerammel uit voortkomt) en daardoor het geheel blokkeert? Wat zou het probleem kunnen zijn?
Hartelijk dank voor de moeite,
Jos.

Geplaatst door

Jos.mb.gl (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft de garage ze vervangen of heb je ze zelf vervangen ?
Als het bij de garage gedaan is , is het toch hun probleem , hij is wel gecalibreerd en ingeleerd met de juiste apparatuur ?

De garage heeft ze vervangen en de calibratie heeft bij hun met de juiste apparatuur (althans, moet ik vanuit gaan) plaats gevonden.
Zij zitten ook een beetje met de handen in het haar en geven een advies om maar die nieuwe veerpoten te vervangen door een nieuwe set, maar ook van hun kant blijft het een advies omdat ze het nog niet weten wat er precies aan de hand is.
Ik ben leek maar voor mijn gevoel zitten wij met het vervangen van wederom de veerpoten op het verkeerde spoor maar wat het wel is... geen idee.

Jos.mb.gl 0

7 jaar

Bezoek de dealer eerst eens , deze heeft wel de juiste apparatuur.

Beste Jos,

Heb je nog steeds deze problemen?
Ik heb ook een GL en ook het merk Aerosus geprobeerd en had dezelfde problemen als jij, van ellende alle schokbrekers er weer onder vandaan gehaald en toen bleek dat één voorpoot en één achterpoot al weer kapot waren, binnen 5 maanden. Deze veerde niet meer in, ging heel moeizaam.
Mijn advies, koop bilstein, het is even bloeden maar je Benz veert weer als vanouds!

Pavare 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.