k heb gehoord dat oudere diesels een electrisch voorverwarmings element hebben in t brandstof filter, of ergens bij ingang brandstofpomp,
deze zou gaan werken bij koude temperaturen ter voorkoming van t vlokken van de diesel bij vorst,
vraag is - welke type s hebben dit , en hebt dit ook de 300d uit 1980 ?
Geplaatst door pjotter9145 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 300 Oldtimer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 18 jaar geleden
Vlokvorming behoort tot het verleden , omdat de brandstof leveranciers een toevoeging bij de diesel doen
als de buitentemperatuur naar het vriespunt gaat.
welke types een voorverwarming hebben , weet ik zo niet , maar de 300D in ieder geval niet.
mvg,
Hans.
pjotter9145 (0), 18 jaar geleden
dag Hans -dat vlokvorming verleden tyd is weet ik,
k hoopte dat t er wel op zat , ivm ppo gebruik, en was dat een leuk gratis hulpje geweest voor verwarming van de ppo
bedankt- grtn
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
Je kan bij de OM617 tot ca 70% PPO rijden zonder aanpassing in de zomer. In de winter max 50%.
pjotter9145 (0), 18 jaar geleden
sorry wat is de OM617 ??
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
Motortype van de W123 300D.
Overigens hele fijne motor!!!!!!!!!! Jammer dat door de oldtimergekte mooie exemplaren duur zijn anders ging ik er ook in rijden -:))
Hans4040 (330) PRO, 18 jaar geleden
Motortype.
De OM 617 is de 3 ltr.
paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden
NEEN!!!! OM 615 is 2.0 of 2.2, OM616 is 2.4 en OM617 is 5 cil 3 liter.
Hans4040 (330) PRO, 18 jaar geleden
Ja ,ja ......ik heb het al veranderd, sorry Paul.
Roger10209 (0), 18 jaar geleden
er bestonden warmte elementen om tussen brandstoffilter en brandstoffilterhuis te schroeven en zodoende de brandstof te verwarmen zodat deze niet vlokte