auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 300 Oldtimer: mb 300 d

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Diesel

k heb gehoord dat oudere diesels een electrisch voorverwarmings element hebben in t brandstof filter, of ergens bij ingang brandstofpomp,

deze zou gaan werken bij koude temperaturen ter voorkoming van t vlokken van de diesel bij vorst,

vraag is - welke type s hebben dit , en hebt dit ook de 300d uit 1980 ?

Geplaatst door

pjotter9145 +0

al 19 jaar lid

Reacties

Vlokvorming behoort tot het verleden , omdat de brandstof leveranciers een toevoeging bij de diesel doen
als de buitentemperatuur naar het vriespunt gaat.
welke types een voorverwarming hebben , weet ik zo niet , maar de 300D in ieder geval niet.

mvg,
Hans.

Hans4040 +1600
badge vip badge

18 jaar

dag Hans -dat vlokvorming verleden tyd is weet ik,

k hoopte dat t er wel op zat , ivm ppo gebruik, en was dat een leuk gratis hulpje geweest voor verwarming van de ppo

bedankt- grtn

pjotter9145 +0

18 jaar

Je kan bij de OM617 tot ca 70% PPO rijden zonder aanpassing in de zomer. In de winter max 50%.

paulmichiel +0
badge

18 jaar

sorry wat is de OM617 ??

pjotter9145 +0

18 jaar

Motortype van de W123 300D.

Overigens hele fijne motor!!!!!!!!!! Jammer dat door de oldtimergekte mooie exemplaren duur zijn anders ging ik er ook in rijden -:))

paulmichiel +0
badge

18 jaar

Motortype.
De OM 617 is de 3 ltr.

Hans4040 +1600
badge vip badge

18 jaar

NEEN!!!! OM 615 is 2.0 of 2.2, OM616 is 2.4 en OM617 is 5 cil 3 liter.

paulmichiel +0
badge

18 jaar

Ja ,ja ......ik heb het al veranderd, sorry Paul.

Hans4040 +1600
badge vip badge

18 jaar

er bestonden warmte elementen om tussen brandstoffilter en brandstoffilterhuis te schroeven en zodoende de brandstof te verwarmen zodat deze niet vlokte

Roger10209 +0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.