hallo, ik heb een 220 cdi van 1998, automaat. bij starten duurt het even voordat hij vol vermogen heeft. in drive reageert hij even later dan wanneer je het gaspedaal intrapt. helemaal intrappen resulteert dat hij terugschakeld, maar bij normaal intrappen duurt het even voordat motor/auto in beweging komt. verstuivers, inlaatspruitstuk, lmm zijn allen vervangen. auto heeft 285 dkm gelopen. iemand suggesties?
Geplaatst door Ron10345 (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden
Als hij in neutraal staat, pakt die dan wel goed op?
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
harry, als je bedoelt van neutraal in drive stand of achteruit, dan gaat het traag. anders weet ik niet wat je bedoelt.
berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden
Nee de bak in zijn vrij zetten en dan gas geven, pakt dan de motor wel goed op? (komt hij dan wel snel op toeren).
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
okee.. zowel in P als in neutraal duurt het even voordat hij volgas gaat.. bij mijn topic is de EGR-klep nog niet vervangen.. zou deze de oorzaak kunnen zijn? hij beweegt wel als je gas geeft en de klepjes in inlaatspruitstuk worden ook bediend..
berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden
EGR kan, maar is er een originele LMM op gezet? zo niet ook dat kan de oorzaak zijn.
Laat hem eens uitlezen op foutcode's
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
ik zal eerst oude lmm terugzetten, kijken wat het oplevert. daarna uitlezen. dank voor reacties. laat weer van mij zien.
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
oude lmm teruggezet, geen verschil.. trekt als een slak.
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
in neutraal vol gas okee, in D traag. op snelweg niet harder dan 160 km/u. voordat hij daar is is het een eeuwigheid. als hij daar eenmaal is okee, maar laat ik gas los en kan ik dus overnieuw beginnen. iemand suggesties?
berendonck (0) PRO, 16 jaar geleden
Vervang het filter en de olie van de bak en controleer de vacuumslangen.
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
is de automaat voorzien van vacuumslangen?
ster (0), 16 jaar geleden
tja duidelijk een noodloop.
omdat hij er bij jou meteen in valt ook na het starten als ik het goed begrijp denk ik eerser aan de censor van het vliegwiel
ster (0), 16 jaar geleden
ps.hoe heb je het inlaat spruitstuk gecontroleert??
aangezien de kleppen van plastic zijn gebeurt het wel eens dat ze aan de binnekant wegbranden vooral bij die kilometerstand
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
inlaatspruitstuk is vervangen, zoals in topic hierboven al aangegeven. hoe controleer ik die sensor?
Ron10345 (0), 16 jaar geleden
iemand enig idee, waar ik die sensor vindt? iemand misschien een situatietekening, schets o.i.d.?
Ron10345 (0), 15 jaar geleden
iemand enig idee... het probleem lost zich niet vanzelf op!!!!
Ron10345 (0), 15 jaar geleden
toevallig onder motorkap gekeken.. kunststofpijp die naar inlaatspruitstuk gaat, was aan buitenkant nat.. daar zit ene sensor.. die heb ik eruit gehaald en bleek nat te zijn. zo'n beetje van dat zwarte gerei. waar kan dit op duiden? als deze nat is, reageert de motor daarom zo traag?
antiekeradio (0), 15 jaar geleden
nat = olie achtig?
dan heb je waarschijnlijk een lekkage langs de compressorzijde van de turbo. in principe kan die daar oud mee worden maar beter is om de turbo te laten reviseren.
dit kan ook de oorzaak zijn van het lang 'opladen' wat nodig is voordat er bij volgas vermogen geleverd wordt.
het lijkt mij overigens zeker géén noodloop, want dan haal je never nooit de 160 meer.
indien mogelijk dus even de foutcodes laten uitlezen, als dat geen duidelijke aanwijzingen geeft; rijdend de turbodruk uitlezen, als deze bij volgas tussen 2500-3500 rpm géén 1800-2000 mbar (absolute druk) heeft, de turbo reviseren cq vervangen.
Ron10345 (0), 15 jaar geleden
hallo, daar ben ik weer. tijdje weggeweest! wat ik aan mijn turbo aantref, is een pijpje (kunststof) die naar het motorblok gaat. deze zit los. kan het zijn dat deze het probleem veroorzaakt? en waar moet ik deze dan mee fixeren? graag antwoord. thanx.
antiekeradio (0), 15 jaar geleden
zit er speling op de as van de turbo zelf? zoja, moet die toch gereviseerd worden en heeft verder gerommel niet zoveel zin....