Klant komt met klacht, slecht starten, slecht lopen, geen vermogen, overslaan.
Uitgelezen met Launch X431, P0341 camshaft halleffect sensor.
Geen olielekkage geen capilaire werking in de kabelommanteling van de bedrading naar de nokkenaspositiesensor.
Nokkenaspositiesensor vervangen, foutcode verdwenen.
Blijft slecht lopen, Lambda wisselt sterk stationair van 1,0 naar 1,6 en hoger mengsel te arm. ( op viergastester dan O2 c.a. 12%, Co laag (0,4) en HC ook laag (40))
Op moment dat stationair mengsel een poosje te arm is geweest wordt het uitlaatsysteem zwaar oververhit ( bij stionair draaien) en verschijnt er een storing P0130 O2 sensor.
Kan ook zijn dat motor een poosje ( 10 minuten ) stationair zonder problemen loopt, dan ook geen foutcodes. Wel pakt de motor bij plots gasgeven dan slecht op en loopt op hgere toerentallen niet mooi rond (lijkt op overslaan) bij 2000 t/m lambda dan 1.002.
De P0130 kan gewist worden en komt dan even niet meer terug totdat mengsel weer te arm wordt ( geen "pijl" op te trekken )
Met remmenreiniger gecontroleerd op vacuum lekkage, niets te vinden.
Gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt, geen verbetering ( was ook niet zwaar vervuild ).
LMM stationair livedata 4 KG/uur, bij gasgeven loopt deze op naar 12 KG/uur en hoger, afhankelijk van toerental.
Iemand nog een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoet luchtmassameter stationair tussen 11 en 16 en bij opgaande toerental naar 50 -60
als u met een van andere wagen eens kon verwisselen daar deze toch rond de 650 zit dacht ik
suc6
Idd. LMM, probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar