close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: slecht schakelende automaat bij warme motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: CDI 220

Goedenmiddag,

Mijn C klasse schakelt bij koude motor probleemloos, mooi soepel zonder stoten.

Als de motor een tijdje gedraaid heeft en op bedrijfstemperatuur is beginnen de problemen, bij normaal wegtrekken trilt de auto bij schakelen van 2 naar 3, en van 3 naar 4, ook slipt de koppelomvormer dan. Als ik echter sneller wil optrekken, en tijdens het trillen van de auto ineens veel gas bij geef schiet het toerental omhoog en schakelt de bak naar de vrijstand. Ik laat dan de auto uitlopen en bij zo'n 30 km/u schakelt de auto weer naar 2.

Ook komt het voor dat bij warme motor en naar het stoplicht rollend de auto ineens naar 1 schakelt, je zit dan direct met je neus op het stuur.

Ben bij de MB dealer geweest om de olie te laten controleren en dat was in orde.

auto heeft nu 385000 km. gelopen.

Iemand een idee?

Geplaatst door

chevy401 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je moet niet olie controleren maar verversen, meestal wordt dit bij mercedes die op leeftijd komen en dus niet meer naar de dealer gaan niet meer gedaan.

dit moet om de 60dkm of vier jaar.

dockedmarc1 0

14 jaar

Als dat het niet is zit je denk ik aan een revisie van de bak.
Niet geheel ondenkbaar bij deze km stand.

primera p11 0

14 jaar

Goedendag Coen,

ik verwacht dat met olie verversen geen oplossing bied,
mijn advies zeer waarschijnlijk aangezien de km stand is de bak toe aan revisie.
het enige wat wij doen voordat we tot revisie over gaan is diagnose stellen,
begin met scanner uitlezen motormanagement en bak management, daarna eventueel demontage kleppenblok (hydraulische besturing) deze kunnen wij testen en onder de auto koppelingen afpersen op slijtage hierdoor heb je een totaal plaatje of je bak gerviseerd of eventueel met deel reparatie af kan!

Peter087 0
badge

14 jaar

Heren,

Ik was er al bang voor, revisie van de bak. Maar ik ben bang dat de auto dat niet meer waard is, gezien de kilometerstand en de roestvorming op alle 4 de wielranden....

Dus dank voor jullie adviezen, we gaan op zoek naar een nieuwere.

m.vr.gr.

Coen van Zetten

chevy401 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.