close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300 Oldtimer: Mercedes 300 D 1978

Bouwjaar: 1978, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2998

Hallo allemaal,
Wie kan mij zeggen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een mercedes 300 diesel automaat?
Ik heb er één gevonden met een jaar apk en naar mijn idee rijdt hij prima.
Heeft wel wat plekjes maar niets doorgeroest.
Groet D.de Weerd.

[url=http://img250.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img250.imageshack.us/img250/6545/...[/img][/url]

Geplaatst door

deweerd (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je merkt eigenlijk snel genoeg of zon ding goed rijd, en er gaat eigenlijk erg weinig stuk aan.
En als er wat stuk is ist meestal simpel en snel te reparen tegen lage kosten, wel dieseldrinkers hoog verbruik maar wegenbelasting vrij scheelt een hoop, verder idd letten op roest overal en zeker de onderkant even op een brug grondig inspecteren, die apk zegt soms niks verbaas ik me vaak genoeg over en laswerk aan zon auto vind eigenlijk niemand leuk en is duur.

Harry4233 0
badge

17 jaar

Kijk goed naar de chassisbalken ter hoogte van de achterste wieldraagarmen. Zijn daar erg gevoelig voor roest.


Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Let in elk geval op de volgende zaken:
- Regelmatige loop van de motor
- Geef een paar keer gas en kijk naar de kleur van de uitlaatgassen: Blauw is olie en wit is water. Olie duidt op slijtage van de zuigerveren/cilinders. Water is koppakking; niet kopen dan weet je niet wat je krijgt.
- Luister naar rare geluiden als de auto zachtjes rijdt (of test de wiellagers)
- schakelt de automaat een beetje fatsoenlijk?

Roest: Op zich is oppervlakteroest geen probleem, maar altijd controleren op minder zichtbare plekken:
- onder de wielkasten (aansluiting buiten met binnen plaatwerk)
- krikpunten
- onder de accu
- onder de rembekrachtiger
- indien schuifdak alle randen langslopen
- til alle vloerbedekking op en kijk op het plaatwerk eronder (zowieso aan te raden ivm laswerk)

Succes met de aankoop!
Het blijft een oude auto - maar wel een van de beste ooit gebouwd!

MBLe 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.